اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور آیت‌الله مظاهری؛

نخستین بیمارستان تخصصی کلیه و قلب اصفهان کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: کلنگ احداث نخستین بیمارستان کلیه و قلب استان اصفهان با حضور آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و جمعی از مسئولان و خیرین این استان به زمین زده شد.

نخستین بیمارستان تخصصی کلیه و قلب اصفهان کلنگ‌زنی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به مناسبت عید غدیر خم کلنگ نخستین بیمارستان تخصصی کلیه و قلب استان اصفهان با حضور آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و جمعی از مسئولان و خیرین استان اصفهان زده و عملیات احداث آن آغاز شد.
رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه خدمات درمانی حضرت ابوالفضل (ع) در این مراسم گفت: اقدام به ساخت بیمارستان خیریه حضرت ابوالفضل (ع) و فکر احداث آن طی چند هفته شکل گرفت.
مهدی اذانی تصریح کرد: هم اکنون دارای 440 بخش دیالیز و 4هزار و 200 دستگاه دیالیز هستیم که 200 هزار نفر را پوشش می‌دهد.
وی در ادامه به کمبود دستگاه و مرکز درمانی دیالیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون با کمبود 100 مرکز درمانی و یک‌هزار دستگاه دیالیز روبه‌رو هستیم که روز به روز به بیماران دیالیزی افزوده می‌شود.
سید حسین رضازاده یکی از خیران استان اصفهان و مؤسس مرکز تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت (ع) اصفهان نیز در ادامه این مراسم با بیان نشست اخیر خیریه حضرت ابوالفضل (ع) در مشهد اظهار داشت: در نشستی که در مشهد با حضور خیرین خیریه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد با بررسی شرایط موجود و با نیازهای که در مراکز درمانی دیالیز و قلب حس شد بر آن شدیم تا درمانگاهی برای رسیدگی به بیماران دیالیزی در استان اصفهان احداث کنیم که زمین آن توسط خیریه امام حسین (ع) برای احداث درمانگاه اهدا شد و مقداری از هزینه‌های ساخت آن نیز تأمین شده است.
وی بیان داشت: مجموعه حاضر در متراژی با زیربنای 6هزار مترمربع در پنج طبقه برای ساخت طراحی شده است که در طبقه زیرین پارکینگ، همکف درمانگاه و مرکز پژوهش و آموزش و طبقه اول و دوم سالن‌های دیالیز که هر سالن 35 تخت طراحی شده، تعبیه شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان ادامه داد: همچنین یک بخش نیز برای همراهان بیماران برای استراحت و سلف برای صرف غذا در نظر گرفته شده که هزینه برآورد شده برای ساخت این بخش‌ها 4میلیارد تومان است.
رضازاده مدت تکمیل این طرح را 24 ماه دانست و یادآور شد: اگر در مسائل مالی طرح مشکلی پیش نیاید و با روال خوبی پیش رود ساختمان درمانگاه تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در ادامه به تغییر الگوی بیماری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در برخی از قسمت‌های درمانی، امکانات و تجهیزات کم است و باید برای تکمیل آن عملی صورت گیرد که جز با حرکت خداپسندانه صورت نمی‌گیرد.
شاهین شیرانی ادامه داد: در بخش کلیه و قلب نیز این کمبود حس می‌شود و اقدامی که امروز در این مکان با ساخت نخستین درمانگاه تخصصی کلیه و دیالیز صورت می‌گیرد، می‌توان باور داشت که خیرین برای مورد مناسبی وارد عمل شدند.
وی در ادامه افزود: در گذشته مرگ و میر با بیماری‌های عفونی صورت می‌گرفت اما در حال حاضر این روند دچار تغییراتی شده و از بیماری‌های عفونی به بیماری‌هایی همچون دیابتی و کلیوی منجر شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: شایع‌ترین بیماری فشار خون است و با توجه به این بیماری که بیشتر ما از آن بی‌اطلاع هستیم بیمار در نهایت به بیماری کلیوی دچار می‌شود و تنها 30 درصد از مطلعین به بیماری خود رسیدگی می‌کنند.
وی اضافه کرد: حدود یک‌هزار و 400 نفر بیمار کلیوی در استان اصفهان داریم که یک‌هزار و 200 نفر آنها دارای دیالیز خونی هستند و 200 نفر دیگر نیز دیالیز صفاقی هستند؛ همچنین 260 قسمت دیالیز در استان اصفهان مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول