اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در آبادان خبر داد:

برگزاری دوره آموزش طرح‌های عفاف و حجاب در آبادان

خبرگزاری فارس: مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در آبادان از برگزاری دوره آموزشی طرح‌ و مدل‌های "عفاف و حجاب" در این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره آموزش طرح‌های عفاف و حجاب در آبادان
زهرا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.
وی با بیان اینکه نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق‌تر، ضروری و اساسی است، افزود: پیش از برنامه‌ریزی صحیح باید عناصر مفهومی چون فرد انسانی، خانواده و جامعه را در زمینه فعالیت علمی و فرهنگی به خوبی شناخته و جایگاه هر یک را بررسی کرد سپس در سه مرحله نهادینه‌سازی، گسترش فرهنگ و حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده با استفاده از ابزار و شیوه‌های کاملاً مدرن و مؤثر به فعالیت پرداخت.
مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در آبادان تصریح کرد: بنابراین برای نهادینه‌سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی‌ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور بهره گرفت.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور در رسیدن به هدف مورد نظر نقش بسزایی دارند؛ به ویژه آموزش و پرورش در همه دوره‌ها در رأس همه نهادها نقش دارد.
موسوی با بیان اینکه در راستای انتقال ارزش‌های حجاب و عفاف در شهرستان اقدامات قابل قبولی انجام گرفته است، گفت: با برگزاری نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف در ادارات، سازمان‌، نهادها و اماکن مختلف شهرستان در راستای اشاعه فرهنگ دینی ـ اسلامی در این شهرستان تمهیدات و برنامه‌های مؤثری انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اندیشه و فرهنگ دینی ساختار اصلی جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد که اثر آن در رفتارهای فردی و اجتماعی شهروندان هویدا می‌شود و بازتاب باورها و دغدغه‌های افراد را در فضای حاکم بر جامعه می‌توان دید.
مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در آبادان تصریح کرد: در این راستا با تولید البسه جدید و طرح‌های چادر و روسری‌های منطبق با روز و سازگار با فرهنگ دینی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی طرح‌های "عفاف و حجاب" در شهرستان خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه این اقدام ظرف چند هفته آینده عملی می‌شود، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها مطمئناً در راستای تبیین اصول و فرامین "حجاب و عفاف" در شهرستان و دربین جوانان مؤثر خواهد بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول