اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

آموزش و پرورش تنها متولی حجاب و عفاف نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها متولی حجاب و عفاف نیست، گفت: باید همه نهادهای متولی این امر در راه نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف با این مجموعه همکاری کنند.

آموزش و پرورش تنها متولی حجاب و عفاف نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه انقلاب اسلامی بیرجند با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: ایجاد مدارس قرآنی، برگزاری اردوهای تربیتی و برنامه‌های تابستانی، برگزاری دوره‌های آموزش مهارت زندگی، انتقال مدارس از شیفت بعدازظهر به صبح و تعطیلی پنج‌شنبه مدارس را از جمله برنامه‌های این نهاد دانست که جز با همکاری اولیا دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت افزود: در قرآن کریم و در سوره جمعه به موضوع تعلیم و تربیت توجه زیادی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در این سوره بحث تزکیه را به جای تربیت مطرح کرده است، ادامه داد: تزکیه به معنای تربیت مثبت و صحیح است، از این رو وقتی خداوند واژه تزکیه را به کار می‌برد باید فرزندان خود را بر مبنای تربیت مثبت و صحیح آموزش دهیم.
وردی تصریح کرد: تربیت باید همراه با تقدس و در سمت حرکت به سوی قرب الی‌الله باشد و بنابراین باید والدین و مربیان احساس وظیفه کنند و این رسالت مهم را به خوبی انجام دهند.
وی با بیان اینکه رفتار پدر و مادر در خانه برای دانش‌آموز الگو است، ادامه داد: بخشی از تربیت بر اساس عادت است که از بسیاری از رفتارهای والدین در محیط خانه شکل می‌گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موضوع تعلیم و تربیت یک موضوع بسیار مهم در امر آموزش و پرورش است، افزود: در مکتب اسلام تربیت دینی کودک از لحظه تولد به صورت مستقیم آغاز می‌شود.
وردی محیط انسانی را عامل دوم در شکل‌گیری تربیت دانش‌آموزان دانست، اظهار داشت: محیط رسانه‌ای، محیط بهداشتی، محیط جغرافیایی، محیط خانوادگی و دوستان هر کدام به نوعی تاثیرگذاری خود را بر تربیت فرزندان دارند، از این رو باید در این زمینه والدین مراقب باشند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی متولی موضوع حجاب نیست، افزود: بیش از 17 ارگان و سازمان دولتی در کنار این مجموعه متولی نهادینه‌ کردن فرهنگ حجاب و عفاف هستند که باید در این زمینه همکاری لازم را در امر حجاب و عفاف انجام دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: معلمان و مدیران سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی در مدارس و محیط‌های آموزشی هستند.
وردی با اشاره به بحث تهاجم فرهنگی دشمن اظهار داشت: آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را
در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی انجام می‌دهد اما رسیدن به این اهداف نیازمند همکاری مسئولان نظامی و فرهنگی استان است.
وی ایجاد مدارس قرآنی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان مفید دانست و تصریح کرد: ایجاد این مدارس در راستای تربیت قرآنی دانش‌آموزان موثر است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول