اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه درمیان:

باید در تدوین مسئله حجاب سریع‌تر حرکت کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه درمیان با بیان اینکه باید در تدوین مسئله حجاب سریع‌تر از جهان حرکت کنیم، گفت: ضرورت دارد در تدوین و تشریح مسئله حجاب با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

باید در تدوین مسئله حجاب سریع‌تر حرکت کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری صبح امروز در جمع بانوان شهرستان درمیان اظهار داشت: اگر در این مهم سریع پیش رویم می‌توانیم حجاب اسلامی را به جهان معرفی کنیم.
وی افزود: از صدر اسلام تا به امروز، همواره شناختن ارزش و شخصیت زن مسلمان، به میزان پایبندی وی به حجاب و عفاف سنجیده می‌شود.
امام جمعه درمیان گفت: بی‌شک، مسئله حجاب و عفت از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائلی است که مورد توجه و عنایت ویژه دین مبین اسلام قرار گرفته چرا که گوهر ضروری دین است.
سنجری  گفت:حجاب تحمیلی، مصلحتی محض، استدلالی و تقلیدی از معروف‌ترین اقسام حجاب است.
وی با بیان اینکه هر چند عده‌ای غافل،‌ بر این گمان بوده‌اند که حجاب امری جانبی و حاشیه‌ای است و نمی‌توان از آن به عنوان یک مسئله اصلی و ضروری نام برد، گفت: اما واقعیت آن است که حجاب یک ضرورت دینی است.
امام جمعه درمیان کلمه حجاب از نظر لغت را مترادف واژه عربی «ستر» به معنای پوشیدن، پوشش، حائل، پرده، حاجب و مانع دانست و اضافه کرد: حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است.
سنجری یادآور شد: بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن حرام بودن خودنمایی در مواجهه با نامحرم است و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.
وی تصریح کرد: واژه حجاب در قرآن کریم هفت بار ذکر شده است و معنا و مفهوم کلی آن، چیزی است که مانع دیده شدن چیز دیگری شود و البته، مراد از مانع، در برخی آیات، مانع مادی و در بعضی آیات دیگر مانع معنوی است.
امام جمعه درمیان با بیان اینکه پوشش زنان و مردان و به ویژه زنان، قبل از هر چیز از خواسته‌های فطرت پاک و ساختار وجودی ذاتی آنها است،‌ ابراز داشت: این موضوع بیانگر آن است که در نهاد انسان، عامل بازدارنده و هدایت‌کننده‌ای به نام «حیا» وجود دارد که می‌خواهد انسان را از خطر‌ها و انحراف‌ها حفظ کند و او را به راه صحیح هدایت کند.
سنجری حجاب را مسئله ای اجتماعی دانست و تأکید کرد: از این رهگذر، می‌توان مقوله حجاب را در سه گزینه «آرامش خاطر»، «استحکام پیوند خانوادگی» و «استواری اجتماع» مورد تأکید قرار داد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول