اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

طی سال جاری تحقق یافت؛

رشد 20 درصدی زیربنای کتابخانه‌های کاشان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از رشد 20 درصدی زیربنای کتابخانه‌های شهرستان کاشان در سال جاری خبر داد.

رشد 20 درصدی زیربنای کتابخانه‌های کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، غلامرضا یاوری پنج‌شنبه شب در مراسم جشن کتاب در تالار فرهنگ این شهرستان اظهار کرد: زیربنای کتابخانه‌های کاشان امسال از 8 هزار و 400 متر به 10 هزار و 100 متر مربع افزایش یافته‌ است.
وی افزود: زمین کتابخانه‌های عمومی کاشان از 11 هزار و 622 متر‌مربع در سال 88 به 14 هزار و 482 متر‌مربع در سال 90 افزایش یافته ‌است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تعداد کتاب‌های موجود سال 88 در کتابخانه‌های کاشان را نزدیک به 120 هزار جلد اعلام  و خاطرنشان کرد: این میزان کتاب در سال جاری به 204 ‌عنوان نسخه کتاب افزایش یافته ‌است.
یاوری عنوان کرد: بیش از یک میلیارد تومان در طول دو سال اخیر کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده ‌است. 
وی در ادامه با اشاره به رشد بیش از سه برابری کتاب‌های به امانت گرفته شده در کتابخانه‌های کاشان طی دو سال گذشته تصریح کرد: در مهر ماه سال 88 ‌تعداد کتاب‌های به امانت گرفته شده 5 هزار نسخه بوده که این میزان در مهر ماه سال 90 به 8 هزار و 567 افزایش یافته ‌است.
یاوری همچنین تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در مهر ماه 88 را 3 هزار و 788 نفر ذکر و اضافه کرد: این تعداد با رشد 2.5 برابری در مهر ماه 90 به 8 هزار و 567 افزایش یافته ‌است.
وی با اشاره به رشد 3.5 برابری مراجعین به کتابخانه‌های کاشان اظهار کرد: در مهر ماه سال 88 تعداد 12 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کرده‌اند که این میزان در مهر ماه سال 90 به 41 هزار نفر افزایش یافته ‌است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان همچنین از تحویل 690 عنوان کتاب گویا ویژه نابینایان به کتابخانه مرکزی شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این تعداد کتاب همزمان با هفته کتاب به کتابخانه مرکزی کاشان تحویل شده‌ است.
به گفته وی پیش از این در استان اصفهان تنها یک کتابخانه گویا بود که کار خدمات‌رسانی به نابینایان و روشندلان را برعهده داشت ولی امسال همزمان با هفته کتاب، کتابخانه‌های گویا در استان اصفهان به 204 باب کتابخانه افزایش یافته ‌است. 
‌یاوری ادامه داد: تا پایان سال جاری حداقل 100 باب کتابخانه دیگر به کتاب‌های گویا مجهز می‌شود و در شش ماهه اول سال آینده همه کتابخانه‌های استان مجهز به کتاب‌های گویا می‌شود و به روشندلان خدمات‌رسانی دارند.                                                             
وی همچنین از تشکیل کمیته‌های نهضت مطالعه در استان اصفهان همزمان با هفته کتاب سال جاری خبر داد و عنوان کرد: با تشکیل کمیته‌های نهضت مطالعه در استان اصفهان انجمن کتابخانه‌های عمومی در دل این کمیته فعال می‌شود.
به گفته وی طرح نهضت مطالعه توسط مقام معظم رهبری در شورای فرهنگ عمومی مصوب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد و در آبان ماه سال 89 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط ریاست جمهور ابلاغ شد.  
در جشن کتاب از 100 نفر برترین‌های مسابقه کتابخوانی کاشان در تالار فرهنگ این شهرستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول