اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان:

55 درصد اعضای کتابخانه‌های کرمان زن هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: 55 درصد اعضای کتابخانه‌های استان کرمان را زنان تشکیل می‌دهند.

55 درصد اعضای کتابخانه‌های کرمان زن هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، محمدجواد حسین‌زاده در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران عرصه کتاب استان اظهار داشت: طرح کتاب من در استان کرمان از استقبال خوبی برخوردار بوده است و طی دو سال اخیر بیش از 32 هزار عنوان کتاب از سوی مراجعان سفارش داده شده است.
وی با اشاره به وجود 107 باب کتابخانه عمومی در استان کرمان افزود: از آغاز سال جاری تاکنون یک ‌میلیون و 500 هزار جلد کتاب به امانت رفته است.
حسین‌زاده خاطرنشان کرد: 55 درصد اعضای کتابخانه‌های استان کرمان را زنان تشکیل می‌دهند و بر اساس سنجش‌ها حوزه ادبیات بیشترین درصد مطالعات مردم را به خود اختصاص داده است و رده‌های دین، مذهب، کودک و نوجوان در رتبه‌های بعدی این سنجش قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: در استان کرمان بر اساس شاخص‌های جمعیتی به ازای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه عمومی وجود دارد و به ازای هر 100 نفر باسواد 36 جلد کتاب موجود است.
حسین‌زاده در مورد فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: راه‌اندازی کانون‌های ادبی، قرآنی و نهج‌البلاغه در راستای همین هدف است.
استاندار کرمان نیز با بیان اینکه مطالعه کتاب انسان را به اوج می‌رساند، اظهار داشت: ناشران و نویسندگان باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که با انتشار این کتاب انسان به سمت خداوند یا غیر خداوند سوق داده می‌شود.
اسماعیل نجار افزود: با وجود ابزارهای مختلف رسانه‌ای هیچ یک از ابزارهای رسانه‌ای جای کتاب را نمی‌گیرد.
وی ایجاد کتابخانه‌های خودگردان در آرایشگاه‌ها و مطب‌ها و تحویل کتاب به درخواست کنندگان از طریق پیک موتوری را از راه‌هایی عنوان کرد که می‌تواند موجب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه شود.
در این آیین از اسد‌الله قادر با 74 سال سن به عنوان مسن‌ترین عضو کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تجلیل شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول