اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار بناب خواستار شد:

ضرورت مساعدت مسئولان آذربایجان‌شرقی برای تامین اعتبار کتابخانه‌های بناب

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب خواستار مساعدت مسئولان استان برای تأمین اعتبار احداث دو باب کتابخانه مصوب این شهرستان شد.

ضرورت مساعدت مسئولان آذربایجان‌شرقی برای تامین اعتبار کتابخانه‌های بناب
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب سعید برقی صبح امروز در آیین تجلیل از خادمان کتاب شهرستان بناب، به کمبود فضای کتابخانه عمومی در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان سفر دور سوم هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی، برای شهرستان بناب دو کتابخانه عمومی در شهر بناب و سه کتابخانه دیگر در روستاهای بناب مصوب شده بود که زمین‌های دو باب کتابخانه شهر از مدت‌ها قبل آماده شده و منتظر تأمین اعتبار احداث آنها هستیم.
وی افـزود: با وجود اینکه قرار شده بود اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان جذب اعتبار لازم این کتابخانه‌ها را پیگیری کند اما تاکنون نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بناب از مسئولان فرهنگی استان خواست برای جذب اعتبار لازم برای احداث این کتابخانه‌ها تلاش کنند تا بخشی از کمبود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان جبران شود.
وی تصریح کرد: مسئولان شهرستان نیز باید همت کنند تا قبل از فرا رسیدن دور چهارم سفر هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی، احداث دو باب کتابخانه شهری و سه باب کتابخانه روستایی تحقق یابد.
برقی با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی بناب بیان کرد: با توجه به اینکه بناب دومین شهر دانشجویی و دانشگاهی استان بعد از تبریز است بنابراین بیشتر مراجعان به کتابخانه‌ها برای مطالعه و اخذ کتاب امانتی را جوانان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم دقت هر چه بیشتر نسبت به انتخاب کتاب‌ها و نشریات مفید اشاره کرد و با انتقاد از وجود برخی کتاب‌های برگرفته از فرهنگ غلط غربی در کشور اظهار داشت: نباید اجازه دهیم با ورود کتاب‌ها و نشریات مسموم و خطرناک به محیط خانه و مدرسه، افکار و عقاید جوانان، آلوده و منحرف شود.
فرماندار بناب همچنین نقش والدین و معلمان را در این زمینه بسیار مهم و حساس دانست و از آنها خواست جوانان و نوجوانان را برای عادت به کتابخوانی و استفاده از کتاب‌های مفید و سالم تشویق کنند.
مسئول کتابخانه‌های عمومی بناب نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد کتابخانه‌های عمومی بناب گفت: امسال در کتابخانه‌های عمومی بناب نسبت به سال‌های گذشته تعداد مراجعان 36 درصد و تعداد کتاب‌های به امانت داده شده صددرصد افزایش داشته است.
میر سردار مرندی اضافه کرد: امسال تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های شهر بناب با 38 درصد افزایش از 22 هزار و 400 نفر به 4 هزار و 100 نفر رسیده است.
وی دغدغه اصلی شهرستان بناب را کمبود مکان و فضای کافی کتابخانه‌ها اعلام کرد و گفت: تعداد سالن‌های مطالعه و کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان زیر صفر است.
به گفته وی، تعداد حداقل کتابخانه‌های مورد نیاز شهرستان بناب در حال حاضر باید پنج باب باشد که متأسفانه دو باب موجود است و سهم بانوان بنابی از این دو کتابخانه فقط 40 تخته صندلی است.
مسئول کتابخانه‌های عمومی بناب تصریح کرد: با وجود این همه کمبود در فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها، شهرستان بناب از لحاظ کیفی رشد بسیار چشمگیری داشته و سال گذشته به عنوان انجمن کتابخانه‌های عمومی برتر استان انتخاب شد.
در این آیین از خادمان نمونه کتاب شهرستان همچنین کتابداران نمونه تجلیل شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول