اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش خبر داد:

وجود 11 هزار عنوان کتاب در کتابخانه عمومی آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش از وجود 11 هزار عنوان کتاب در کتابخانه عمومی شهر آبپخش خبر داد.

وجود 11 هزار عنوان کتاب در کتابخانه عمومی آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، علی دهقان شامگاه چهارشنبه در نشست با نویسندگان و فرهیختگان آبپخش اظهار داشت: در جهان امروز مطالعه و علم‌آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولان فرهنگی جامعه باید توجه خود را به سمت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی معطوف کنند.
وی افزود: در جهان امروز که دنیای کفر و استکبار با تهاجمات فرهنگی سعی در ایجاد انحراف در اذهان جوانان ایرانی دارد، ما با گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌توانیم به مقابله با دنیای کفر و استکبار بنشینیم.
دهقان ادامه داد: یکی از مهم‌‌ترین مشکلات و دغدغه‌های عمومی کتابخانه‌های عمومی و کتابداران در سراسر کشور عدم توانایی مالی برای تامین هزینه‌های جاری این نهاد فرهنگی است.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش ابراز داشت: عدم پرداخت حق نیم درصد از درآمد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ مشکلات کتابخانه عمومی را دوچندان کرده و از ایشان انتظار داریم با پرداخت این هزینه ما را در انجام وظایف و فعالیت‌های مربوط به این نهاد یاری رسانند.
دهقان اضافه کرد: پرداخت این سهم از درآمد شهرداری‌ها زمینه‌ساز رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در جوامع است و با دریافت این هزینه می‌توانیم مشکلات کتابخانه عمومی شهر را کاهش داده و در ایام سال به اجرای برنامه‌های فرهنگی بپردازیم.
وی گفت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های استان است و تا کنون چندین‌بار حائز مقام‌های کشوری، استانی و شهرستانی شده است.
این مسئول تصریح کرد: در مخزن کتابخانه عمومی شهر آبپخش بیش از 11 هزار عنوان کتاب و 18 هزار جلد کتاب وجود دارد و با این گنجینه ارزشمند نیاز 90 درصد از مراجعین را برطرف ساخته‌ایم.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش بیان داشت: اجرای طرح "کتاب من" در آبپخش با استقبال پرشور مردم فرهنگ‌دوست این شهر مواجه شده و با استفاده از مزایای این طرح بر اساس نیاز مراجعین اقدام به تکمیل مخزن کتابخانه عمومی شهر کرده‌ایم.
دهقان با اشاره بر شبانه‌روزی بودن کتابخانه عمومی شهر آبپخش اضافه کرد: از مجموع 12 کتابخانه عمومی شهرستان دشتستان تنها کتابخانه‌های آبپخش و برازجان به دلیل تعداد مراجعات به صورت دو شیفت مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: کتابخانه عمومی شهر آبپخش بیش از هزار و 200 عضو دارد و می‌طلبد با همکاری مسئولان فرهنگی بخش و شهر آبپخش شاهد افزایش تعداد اعضای این کتابخانه در شهر آبپخش باشیم.
این مسئول متذکر شد: از ابتدای سال تحصیلی با همکاری آموزش و پرورش شاهد عضویت 50 درصد دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و ابتدایی شهر آبپخش در کتابخانه عمومی شهر آبپخش هستیم.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش با تشکر از رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش، اذعان داشت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش از ابتدای سال تحصیلی شاهد برگزاری برنامه‌های جذاب و متعددی در کتابخانه عمومی شهر آبپخش بوده‌ایم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول