اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد:

میزبانی نمایشگاه کتاب از 700 هزار کرمانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بیش از 700 هزار کرمانی از هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان بازدید کردند.

میزبانی نمایشگاه کتاب از 700 هزار کرمانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه جمعه در حاشیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور در غرفه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر رویدادی که رقم می‌خورد نسبت به سایر جریانات مشابه از روند رو به‌رشدی برخوردار است و از لحاظ کمی و کیفی شاهد ارتقای این رویدادها هستیم.
وی افزود: در نمایشگاه کتاب هشتم نسبت به نمایشگاه هفتم تغییر و تحولاتی رقم خورد که به اعتقاد تحلیل‌گران و اهالی فرهنگ، هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان بسیار منحصر به ‌فرد بود.
سعیدی تصریح کرد: حرکت‌هایی از این قبیل تغییر چهره فرهنگ و رشد و ارتقای یک دیار را به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش در راستای ارتقای مطالعه، بردن کتاب به خانه‌ها و بصیرت‌افزایی از رویکردهای منحصربه‌فرد دولت نهم و دهم است که بهترین سند، برگزاری برنامه‌ها یکی پس از دیگری بوده که در این راستا حجم برنامه‌ها بسیار زیاد است.
سعیدی با بیان اینکه رویکرد دولت در حوزه فرهنگ بسیار ارزشمند است، گفت: نفس انقلاب اسلامی رویکرد فرهنگی است که امام راحل با ایده‌های فرهنگی انقلاب را بنا گذاشت و کم‌کم شاهد محقق شدن دیدگاه‌های امام خمینی (ره) در حوزه فرهنگ هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: فرهنگ مورد توجه برنامه‌ریزان قرار دارد و رویکرد بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه در هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان کارهای جنبی فراوانی انجام شد، عنوان کرد: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های عملی در حوزه تغییر ذائقه رسانه‌ای مردم، ادبیات کودک، شعر ولایت، مهدویت، عرفان‌های کاذب، ولایت و غدیر، بیداری اسلامی، مهدویت و فتنه‌های آخرالزمان، مسابقه کتابخوانی، جنگ شادی، پرده‌خوانی، میز رسانه و رادیو نمایشگاه از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه بود.
سعیدی با اشاره به اینکه فضای هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان ضمن تنوع، جذابیت خاطر برای اهالی فرهنگ دوست کرمان رقم زد، بیان داشت: بیشترین فروش این نمایشگاه در حوزه کتب دانشگاهی، کمک آموزشی، عمومی، مذهبی، کودک و نوجوان، پزشکی، حقوق، مهندسی و فنی و دفاع مقدس بوده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 580 میلیون تومان بن توزیع شده است که به لحاظ محدودیت خرید بن، برداشت ما این است که فروش هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان بیش از 900 میلیون تومان بوده است.
سعیدی با اشاره به برآورد جمعیتی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان تصریح کرد: نمایشگاه سال جاری با وجود تعطیلاتی که وجود داشت بیش از 700 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند که اگر شرایط حضور آموزش و پرورش فراهم می‌شد، آمار بالاتر بود.
وی بیان اینکه چند کار ویژه در هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان انجام شد، اظهار داشت: برگزاری همایش شوراهای فرهنگ عمومی سراسر استان با حضور مدیران ارشد وزارت ارشاد و استان و حضور جانبازان بالای 70 درصد که به نوعی اسناد انقلاب اسلامی هستند از جمله این اقدامات جدید است.
سعیدی گفت: دایر شدن میز رسانه توسط خانه مطبوعات و رسانه‌های استان که در نوع خود کار بی‌نظیری بود و همچنین ایجاد رادیو نمایشگاه توسط صدا و سیمای مرکز کرمان و ارتباط زنده صبح‌ها و عصرها از نمایشگاه از دیگر اقدامات جدید در نمایشگاه کتاب بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از امام جمعه، استاندار و فرماندار کرمان، مؤسسه نمایشگاه‌های کتاب، صدا و سیمای مرکز کرمان، خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان و تمام کسانی که در برپایی این رویداد فرهنگی نقش‌آفرینی کردند، تقدیر کرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول