اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با نمایشگاه کتاب مشهد- 2

برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد اعلام شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد را اعلام کرد.

برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدسعید سرابی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران که در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد در حالی برگزار می‌شود که مطابق با هفته کتاب قرار گرفته و زمان برگزاری آن از 25 آبان ماه تا سوم آذرماه است.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه شورای سیاست‌گزاری نمایشگاه در اواخر سال 89 تشکیل شد بنا شد تا فعالیت‌های فرهنگی که در سطح کشور و استان صورت می‌گیرد به نوعی در این نمایشگاه به نمایش درآید و صرفا محیطی برای خرید و فروش کتاب نباشد و حداقل زمینه حضور مردم را فراهم کند.
وی گفت: از نکات مثبت این دوره افزایش روزهای برگزاری نمایشگاه است که طی آن چهار روز هفته کتاب و دو روز هم به مجموع روزهای آن اضافه شد.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: در بحث نوزدهمین هفته کتاب و همچنین سیزدهمین نمایشگاه کتاب امسال در مورخ هشت آبان ماه جلسه‌ای به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی تشکیل شد و 13 مصوبه استانی طی آن در این جلسه تصویب شد که مهم‌ترین آن علاوه بر تشکیل ستاد گرامیداشت هفته کتاب این ستاد هم برای شهرستان‌ها تشکیل شود و ریاست آن به دست فرمانداران واگذار شود .

*سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی آماده میزبانی نمایشگاه کتاب شد
سرابی بیان کرد: هفته کتاب به نام یاد یار مهربان نامگذاری شده است و طی آن روزهای این هفته چارت و شعر جداگانه‌ای دارد همچنین به لحاظ کمیت وکیفیت در نمایشگاه امسال یک رشد جدی خواهیم داشت، به عنوان مثال در دوره سیزدهم زیربنای نمایشگاه شش هزار متر مربع افزایش داشته است.
دبیر سیزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد، ادامه داد: یکی از نقدهایی که سال گذشته مطرح شد حضور ناشران خاص و مطرح کشور در نمایشگاه کتاب بود که در سال جاری یک کمیته مستقل را مامور کردیم که حضور این ناشران را در این نمایشگاه امکان‌پذیر کرده و همچنین تسهیلاتی را برای آنها در نظر گیرد.
وی با اشاره به اینکه لیستی 30 نفره از ناشران مطرح کشور جمع‌آوری شده است، بیان کرد: به همین منظور 22 ناشر از این لیست اعلام آمادگی حضور کردند، همچنین 300 تا 350 ناشر غیر خراسانی در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت و در ادامه این برنامه بنا شد تا ناشران خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی تصریح کرد: در بخش انتشاراتی نمایندگان کشورهای خارجی و در واقع بخش بین‌الملل انتشاراتی از کمبریج انگلستان، چین، ایتالیا، آلمان، کره جنوبی و هلند نیز حضور دارند همچنین برای نخستین بار بخش بین‌الملل در نمایشگاه حضور دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول