اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

/با نمایشگاه کتاب مشهد/

رسالت اصلی نمایشگاه کتاب امسال بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رسالت اصلی سیزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد در بخش بیداری اسلامی است.

رسالت اصلی نمایشگاه کتاب امسال بیداری اسلامی است
سید جواد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت:‌ برگزاری نمایشگاه کتاب امسال در مشهد به لحاظ کیفیتی و کمیتی نسبت به سال گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است که مهم‌ترین آن اضافه شدن بخش‌های جنبی متنوعی به نمایشگاه است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی افزود: باتوجه به وجود رسانه‌های مختلفی که در جامعه مخاطب زیادی دارند به هیچ وجه جای کتاب و کتاب خوانی را پر نمی‌کنند و قطعا مردم یکی از دغدغه هایشان باید کتاب خوانی باشد چون رسانه یک چیزی است که به صورت شرح حال در حال گذر است و مانند کتاب شرح وقایع را بیان نمی‌کند.
وی با اشاره به وضعیت سرانه مطالعه در استان خراسان گفت: سرانه کتاب در استان هماهنگ با سطح ملی است اما در مشهد به لحاظ وجود بارگاه امام رضا (ع) و موقعیت مکانی این شهر مقدس میانگین آن از کشور بالاتر است.
جعفری ادامه داد: یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه نهادها و به‌ویژه نمایشگاه‌هایی که در این حوزه برگزار می‌شود بوده است بخش جنگ نرم و بیداری اسلامی است که به نوعی رسالت اصلی نمایشگاه امسال است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه سعی شده است که کتاب‌های مفید و مناسبی که در حوزه فعالیت‌های جوامع منطقه چاپ شده است و از نمایندگان آنها در این نمایشگاه حضور دارند.
وی با تاکید بر بحث راه‌های جذب کتاب خوانی در جوانان و نوجوانان گفت: در این بحث نخستین قدم را خانواده و دومین نقش مدارس ایفا می‌کند به عنوان مثال در مدارس ما کسی که سمت معلمی دارد باید بستر کتاب خواندن را در کنار درس خواندن در مدرسه برای دانش‌آموز فراهم کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: با این دیدگاه امروز دشمنان نظام اسلامی ما از هیچ اقدامی فروگزار نیستند و همین طور دام‌های بسیار زیادی را برای جوانان ما پهن کرد‌ه‌اند.
وی تصریح کرد: به همین منظور بخش‌های متنوعی از جمله ایثار و شهادت، عفاف و حجاف، جنگ نرم، بیداری اسلامی و جوانان از مهم‌ترین برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول