اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در آستانه نوزدهمین دوره هفته کتاب؛

برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب در اردبیل اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با هدف پاسداشت نوزدهمین دوره هفته کتاب برنامه‌های گرامیداشت این هفته در استان اردبیل تشریح و اعلام شد.

برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب در اردبیل اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند‌امین  در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 22 تا 29 آبان ماه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز با برنامه‌های متنوع گرامی داشته می‌شود.
وی گفت: نخستین روز این هفته به نام کتاب، قرآن و ارزش‌های علوی نام‌گذاری شده که با پیام قرآن کتاب بیداری و با اجرای برنامه‌های متنوع در سطح استان گرامی داشته می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در این روز تشکیل نمایشگاه پژوهشگاه قرآنی در کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌ها و افتتاح نمایشگاه نقاشی کودک به همراه دیدار با استانداران و فرمانداران و زیارت مزار شهدا برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: دومین روز این هفته با عنوان کتاب و کتابخوانی و اهدای کتاب خوب نام‌گذاری شده که پیام این روز نیز سیر مطالعاتی برای تعالی فکر و آزاداندیشی است.
فرهمندامین ادامه داد: در این روز دعوت از اساتید نهاد به منظور آموزش تدوین سیر مطالعاتی برای کتابداران، بازدید کتابداران از یک چاپخانه عمده استان، افتتاح کتابخانه تخصصی استان و شناسایی فعال‌ترین پدیدآورندگان به منظور تجلیل در جشن کتاب برگزار انجام می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل سومین روز این هفته را با عنوان کتاب رسانه فرهنگ، اساس تعلیم و تربیت معرفی کرد و افزود: پیام این روز انس با کتاب، نیاز جامعه اخلاق‌مدار است که در سومین روز نیز برنامه‌هایی از قبیل حضور در مدارس ابتدایی و راهنمایی با هدف تشویق عضویت در کتابخانه‌ها، اهدای کتاب به مدارس، برگزاری مسابقات حضوری آشنایی با کتاب انجام می‌شود.
فرهمندامین چهارمین روز هفته کتاب را با پیام کتاب عامل پیوند انسان‌ها و تضارب آرا با عنوان کتاب تولید علم و الگوی اسلامی ـ ایرانی و پیشرفت معرفی و بیان کرد: در این روز حضور کتابداران در دانشگاه‌ها، بازدید کتابداران از دانشگاه‌ها اهدای کتاب و صدور کارت عضویت زوجین در کتابخانه‌ها انجام می‌شود.
وی تقارن پنجمین روز این هفته را با روز جمعه، سخنرانی مدیران کتابخانه‌های عمومی قبل از نماز جمعه و توزیع اقلام تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را خاطرنشان کرد و افزود: این روز با عنوان کتاب عامل بالندگی کودک و تحکیم خانواده و با پیام کتابخانه شخصی نهاد فرهنگ در خانواده، گرامی داشته می‌شود.
این مسئول از رونمایی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در ششمین روز هفته کتاب خبر داد و گفت: این روز که با عنوان کتاب، رسانه‌ها و تبلیغ کتاب و کتابخوانی نام‌گذاری شده است با پیام عادت به کتاب، تبلور فرزانگی گرامی‌ داشته می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در آخرین روز هفته کتاب که با عنوان کتاب تحکیم ارزش‌ها و ترویج فرهنگ پایداری بر پا می‌شود شاهد احداث پایگاه، بازدید گروهی بسیجیان کتابخانه‌ها و تبلیغ کتاب‌های گویا خواهیم بود که پایم این روز نیز به عنوان پایداری فرهنگی و اعتلای اقتدار ملی انجام می‌شود.
فرهمندامین خاطرنشان کرد: همزمان با هفته کتاب برنامه جشن کتاب در این ایام برگزار شده و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول