اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با نمایشگاه کتاب مشهد؛

وضعیت فرهنگ مطالعه کتاب در ایران تأسف‌بار است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: با توجه به جمعیت 70 میلیونی در ایران وضعیت مطالعه کتاب بسیار تأسف‌بار است.

وضعیت فرهنگ مطالعه کتاب در ایران تأسف‌بار است
محمدکاظم دبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: باید با ترویج فرهنگ مطالعه کتاب، جوانان و نوجوانان را به سمت خواندن کتاب‌های مختلف جذب کرد.
وی افزود: نهادهای دولتی مانند آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌های استان و شهرداری در به وجود آوردن فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه نقش بسزایی دارند.
دبیری با بیان این مطلب افزود: برای رسیدن به سرانه مطلوب مطالعه در بین مردم نمایشگاه کتاب امسال کارگاه، نشست‌های فرهنگی، غرفه‌هایی با عنوان مقابله با جنگ نرم و کودک و نوجوان و راه‌های جذب نوجوان به کودکان به سمت مطالعه که همراه با پوستر و عکس است، برگزار می‌شود.
دبیری ابراز داشت: متأسفانه هر سال نمایشگاه کتاب از نویسندگان معروف و ناب کتابی برای فروش عرضه نمی‌شود ولی امسال برای حضور این نویسندگان دعوت نامه ارسال شده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: با توجه به خواندن کتاب‌های ادعیه، قرآن، درسی، فضای مجازی و اینترنتی برای مطالعه کتاب آماری سرانه مطالعه دقیق عنوان نمی‌شود.
وی تصریح کرد: متأسفانه نمایشگاه‌های کتاب هر ساله فقط فروشگاه کتاب درسی شده و راه را برای حضور ناشران معروف با کتاب‌های پرتیراژ بسته است.
دبیری افزود: ویژگی نمایشگاه کتاب امسال از لحاظ سطح کیفیت و کمی با تغییرات عمده‌ای برنامه‌ریزی شده است.
دبیری همچنین به راه حل‌هایی برای افزایش سطح کیفی نمایشگاه کتاب پرداخت و گفت: در طول سال باید از کتاب ناشر، نویسنده، ویراستار برتر تشویق شود تا راه برای عرضه‌ کتاب با موضوعات مختلف برای جوانان و نوجوان گشوده شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد افزود: برای از بین بردن معضل جایگاه کتابخانه‌ها برای مطالعه کتاب‌های آخر ترم باید کتابخانه‌ها را از لحاظ سطح کیفی و کمی آن پرورش داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول