اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با نمایشگاه کتاب مشهد ـ ۱

نمایشگاه کتاب تریبون راهکار مقابله با جنگ نرم باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمن نمایشگاه کتاب امال باید در نفش تریبون را ایفا کند.

نمایشگاه کتاب تریبون راهکار مقابله با جنگ نرم باشد
نجمه خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب در بعد تبلیغی و ترویجی فرهنگی با توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دینی نقش عمده‌ای دارد.
وی افزود: باید به وسیله نمایشگاه کتاب فریاد دنیای اسلام که به گوش همه‌ جهانیان رساند.
خدادادی افزود: در بخش تخصصی کتاب که جنبه‌ دیگر برگزاری نمایشگاه کتاب است، تازه‌های کتاب همراه با نویسندگان برتر معرفی کرد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان افزود: خوشبختانه جنبه ویژه برای جذب جوانان و نوجوانان و معرفی جایگاه کتاب به نسل جوان هر سال نمایشگاه کتاب با رشد چشم‌گیری روبه‌رو می‌شود.
خدادادی خاطرنشان کرد: در بین نسل‌های گذشته به کتاب نگاه ویژه‌ای داشتند و به جایگاه و اهمیت آن در زندگی‌شان توجه می‌کردند.
وی گفت: چون موضوعات کتاب با عناوین مختلف برخواسته از اندیشه مشخص نویسنده است باید به عنوان یک تریبون برای مقابله با جنگ نرم و بیداری اسلامی نقش مهمی در نمایشگاه کتاب امسال ایفا کنند.
خدادادی همچنین به ایجاد رونق و جذب کتاب به وسیله‌ی نهادهای مختلف در بین مردم اشاره کرد و گفت: صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی در ایجاد شور و نشاط بین مردم مانند نمایشگاه قرآن امسال نقش بسزایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: ارگان‌های دولتی مانند شهرداری با تبلیغات درون شهری خود در آستانه هفته کتاب مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی دعوت کند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان افزود: متأسفانه سرانه مطالعه خواندن کتاب در استان و کشور ایران بسیار پایین است و کتابخانه‌های سطح شهر نیز جایگاه برای مطالعه کتاب در پایان ترم شده است.
وی تصریح کرد: افراد اهل علم هر چقدر در کشور مردم با پیشرفت‌های تکنولوژی روبه‌رو شوند، مطالعه کتاب را از دست نمی‌دهند.
خدادادی با بیان این مطلب افزود: متأسفانه مردم جامعه فضای کتابخانه‌های سطح شهر را در زمان کنکور و آزمون‌های کارشناسی ارشد پرکرده و به عنوان یک ایراد فرهنگی در جامعه شناخته شده است.
وی گفت: زمانی که یک خانواده اهل خواندن کتاب باشند، به فرزندان خود نیز آموزش خواندن کتاب را علاوه بر کتاب‌های درسی خواهند داد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی افزود: خانواده‌ها باید به اوقات فراغت فرزندان خود اهمیت داده و به عنوان یک ضرورت خواندن کتاب را جزو برنامه کاری آنها قرار دهند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول