اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از 22 تا 29 آبان‌ماه سال جاری؛

جشنواره اهدای کتاب در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: از 22 تا 29 آبانماه سال جاری، جشنواره اهدای کتاب در زنجان برگزار می‌شود.

جشنواره اهدای کتاب در زنجان برگزار می‌شود
محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: جشنواره اهدای کتاب با عنوان هدیه دانایی از 22 تا 29 آبان‌ماه سال جاری در زنجان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این جشنواره به‌عنوان دومین جشنواره وقف کتاب به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و با مشارکت شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر زنجان و صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی‌، ترغیب شهروندان به مطالعه کتاب را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی یادآور شد: غنی‌سازی مخزن کتابخانه‌ها، دریافت کتاب‌های خطی، اشاعه و تبیین جایگاه و ضرورت پرداختن به سنت اسلامی وقف و ایجاد نگرش جدید به این سنت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.
احمدخانی تصریح کرد: از عموم مردم فرهنگ دوست دعوت می‌شود در اقدامی ماندگار با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی و پایگاه‌های مستقر در سطح استان در راستای فرهنگ کتابخوانی و تجهیز عمومی سهیم باشند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد 10 پایگاه اهدای کتاب در اماکن پر رفت و آمد و میادین اصلی شهر و همچنین کتابخانه‌های عمومی در سطح استان آماده دریافت کتاب‌های اهدایی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بیان کرد: کتاب‌های اهدایی شهروندان و سازمان‌ها برای این جشنواره در اختیار کتابخانه‌های عمومی‌، کتابخانه‌های مدارس و مراکز دیگر نیازمند قرار داده می‌شود.
وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و نقاشی را از برنامه‌های جانبی این جشنواره عنوان کرد.
احمدخانی با بیان اینکه هفته کتاب از 22 آبان‌ماه سال جاری آغاز می‌شود، افزود: نخستین روز این هفته با عنوان کتاب٬ قرآن٬ ولایت و ارزش‌های علوی و با پیام قرآن٬ کتاب بیداری نامگذاری شده است.
وی یادآور شد: 23 آبان دومین روز هفته کتاب است که با عنوان کتاب٬ ترویج کتابخوانی و اهدای کتاب خوب با پیام سیر مطالعاتی برای تعالی فکر و اندیشه است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه سومین روز هفته کتاب با عنوان کتاب٬ کتابداران و تجلیل از پدیدآورندگان و اصحاب نشر نامگذاری شده است، افزود: پیام سومین روز هفته کتاب خادمان کتاب٬ طلایه‌داران جهاد علمی است.
وی کتاب٬ رسانه فرهنگ٬ اساس تعلیم و تربیت را عنوان روز چهارم هفته کتاب دانست و یادآور شد: برنامه‌های این روز با پیام انس با کتاب نیاز جامعه اخلاق محور برگزار می‌شود.
احمدخانی با بیان اینکه عنوان پنجمین روز هفته کتاب، کتاب٬ تولید علم و الگوی اسلامی ایرانی و پیشرفت است، تصریح کرد: برنامه‌های این روز با پیام کتاب عامل پیوند ملت‌ها و تضارب آرا برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ششمین روز هفته کتاب با عنوان کتاب٬ عامل بالندگی کودک و تحکیم خانوداه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پیام برنامه‌های اجرایی این روز کتابخانه شخصی٬ نهاد فرهنگ در خانواده محسوب می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بیان داشت: کتاب و رسانه و تبلیغ کتاب و کتابخوانی با پیام عادت به کتابخوانی تبلور فرزانگی ملی عنوان هفتمین روز هفته کتاب است.
وی خاطرنشان کرد: کتاب‌٬ تحکیم ارزش‌ها و ترویج فرهنگ پایداری با پیام پایداری فرهنگی٬ اعتلای اقتدار ملی عنوان آخرین روز هفته کتاب است.
محمد ربیع احمدخانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد:همایش کشوری راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید با عنوان بنیان‌های نظری و چارچوب‌های کاربردی مطالعه مفید در ایران به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به همایش‌های برگزار شده توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سال‌های گذشته و تجربه موفق استان در این زمینه‌ افزود‌: همایش بنیان‌های نظری و چارچوب‌های کاربردی مطالعه مفید در ایران چهارمین همایشی است که توسط این اداره کل در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه برگزار می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان مطالعه مفید،‌ ماهیت‌، چیستی، دامنه و شمول، سرمایه فرهنگی‌، سرمایه اجتماعی، سیاست‌گذاری عمومی و سیاست‌گذاری فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی و نهادهای فرهنگی و مذهبی‌ را از محورهای همایش عنوان کرد.
وی خانواده‌، تربیت‌، نظام آموزشی کشور‌، مناسبات و چالش‌های بین‌المللی، سنجش و ارزیابی، مطالعه مفید در بافت اطلاعات دیجیتال و مطالعه مفید و نظام‌های رسانه‌ای به عنوان دیگر محورهای فراخوان همایش نام برد‌.
احمدخانی با اشاره به محدود بودن اعتبارات و منابع مالی استان در برگزاری این همایش خواستار کمک مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این زمینه شد.
وی گفت: این همایش با موضوع بنیان‌های نظری و چارچوب کاربردی مطالعه مفید در ایران برگزار می‌شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه این همایش در 11 محور مختلف برگزار می‌شود، یادآور شد: مطالعه مفید دامنه و جهان‌ شمول، سرمایه فرهنگی و اجتماعی، سیاستگذاری عمومی و فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی و نهادهای فرهنگی، تربیت، نظام آموزشی از موضوعات این همایش به شمار می‌رود.
احمدخانی مناسبات و چالش‌های بین‌المللی، مطالعه مفید سنجش و ارزیابی، اوقات فراغت و نظام‌های رسانه‌ای از دیگر محورهای مطرح شده در این همایش عنوان کرد. 
وی افزود: مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش ملی مطالعه مفید تا ششم دی‌ماه و مهلت ارسال اصل مقالات نیز 9 دی ‌امسال‌ است همچنین چهارمین همایش کشوری راه‌های ترویج کتابخوانی و مطالعه مفید هفته نخست اسفندماه سال جاری در این استان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: نخستین شبکه اجتماعی کتابخوان‌های حرفه‌ای کشور با اهداف خاصی به منظور ارتقای سرانه مطالعه و همه‌گیر شدن فرهنگ مطالعه در جامعه تهیه شده است.
احمدخانی تصریح کرد: شبکه انجمن اینترنتی برای کتابداران، ناشران و نویسندگان است که در کاربران متناسب با گروه سنی به تبادل کتاب در آن اقدام می‌کنند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول