اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه رامسر:

آمار سرانه مطالعه کتاب در ایران بسیار پایین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: در آستانه روز کتاب و کتابخوانی قرار داریم و آمار سرانه مطالعه کتاب در ایران بسیار پایین است که این مهم یکی از دغدغه‌های اصلی رهبری نیز هست و بسیار درباره خواندن کتاب سفارش کرده است.

آمار سرانه مطالعه کتاب در ایران بسیار پایین است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رامسر با تبریک اعیاد مذهبی ارزشمند دهه امامت و ولایت طی سخنانی با برشمردن برکات این ایام مبارک گفت: اصلی‌ترین اختلاف شیعه و سنی به دیدگاه آنان درباره بحث امامت برمی‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: در دیدگاه شیعه و سنی امامت از جایگاه متفاوتی برخوردار است زیرا اهل سنت امامت را یک نوع حکومت زمینی دانسته و این نوع حاکمیت را جدا از سایر حاکمیت‌ها می‌دانند و برای امامت ارزشی قایل نیستند در حالی که شیعیان امامت را منتسب به خداوند و پیامبر (ص) دانسته و در واقع امامت را یک امر الهی و امام را منسوب به خدای متعال می‌دانند.
امام جمعه رامسر در ادامه اظهار داشت: انتساب پیامبر و امام از سوی خدا در قرآن نیز آمده است ولی اهل سنت حرف قرآن و خدا و پیامبر را در این زمینه قبول نداشته و در برخی موارد نیز خلفای خود را برتر از پیامبر (ص) می‌دانند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در آستانه روز کتاب و کتابخوانی قرار داریم و آمار سرانه مطالعه کتاب در ایران بسیار پایین است که این مهم یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری نیز هست و بسیار درباره خواندن کتاب سفارش کرده است.
باقرزاده خاطرنشان کرد: برای پیشرفت هر کشوری جوانان آن کشور باید مطالعه داشته باشند. 
امام جمعه رامسر در بخش پایانی سخنان خود از وضعیت بحران اقتصادی کشورهای اروپایی سخن به میان آورده و گفت: بحران اقتصادی آمریکا و اروپا به نقطه حساسی رسیده است و بحران‌های اخلاقی، تبعیض و بیکاری و ... دولت‌های اروپایی را در نوبت سقوط قرار داده است کما اینکه اکنون در یونان و ایتالیا شاهد درگیری و دست و پا زدن آنان در مسایل اقتصادی و ... هستیم و آنها در تلاشی پوچ همچنان برای ایران جوسازی‌های مختلف گردد و ما را تهدید نظامی می‌کنند که البته رهبر معظم انقلاب جواب کوبنده و هوشیارانه خود را به آنان داده است و آن زمان که فرمود اگر بخواهید دست از پا خطا کنید ایران شما را متلاشی خواهد کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول