اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

برای نگه داشتن نخبگان در کشور باید هزینه کرد

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای نگه داشتن نخبگان در کشور باید هزینه کرد و یک سری امتیاز برای آنها در نظر گرفت.

برای نگه داشتن نخبگان در کشور باید هزینه کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، کاظم جلالی در بازدید از دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی و همه ارگان‌ها باید کمک کنند تا فعالیت‌های بسیار خوبی که در زمینه تحقیقات مختلف در این واحد صورت گرفته به مرحله کاربردی برسد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال تحقیقات صورت گرفته در واحد قزوین در زمینه بتن، کاربردهای زیادی در کشور دارد و می‌توان از دستاوردهای  این تحقیقات در فرودگاه‌ها، پل‌ها و سدها استفاده کرد که از نظر امنیت و کاهش مصرف انرژی بسیار کاربردی است.
نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بخش تحقیقات رباتیک نیز در این واحد پژوهش‌های بسیار خوبی انجام شده و از این تحقیقات می‌توان در حوادثی همچون زلزله و مواردی که انسان قادر به انجام آن نیست از ربات‌های ساخته شده در دانشگاه آزاد قزوین استفاده کرد.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از نخبگان دارد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوبات خوبی داشته البته باید همه به خصوص دولت نیز در این راستا کمک کنند.
جلالی خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مصیبت‌‌هایی که در کشور وجود دارد افول بخش‌ها و مراکز علمی است ولی خوشبختانه در بازدیدم از دانشگاه آزاد قزوین متوجه شدم مراکز علمی در کشور وجود دارند که ضمن حفظ سطح بالای علمی، در گسترش و توسعه دانش و فناوری‌های جدید و نوین گام برمی‌دارند و فکر می‌کنم باید از این مجموعه‌ها حمایت کرد و دولت و مجلس باید در بودجه‌های سالانه خود برای تقویت چنین مراکز علمی و دانشگاهی اعتبارات بیشتری را اختصاص دهند.
وی با اشاره به حمایت‌های مجلس از نخبگان علمی کشور برای جلوگیری از فرار مغزها اظهار کرد: باید تلاش کنیم نخبگان در کشور ماندگار شوند البته مجلس در بحث حمایت از نخبگان قوانینی را تصویب کرده که در این بخش دولت باید کار جدی انجام دهد و اگر نواقصی در بخش قوانین وجود دارد و نیاز به قانون‌گذاری است باید دولت آن را به مجلس دهد با این حال فکر نمی‌کنم در بخش‌های قانونی مشکلی باشد و باید در بخش اجرا تلاش بیشتری صورت گیرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: برای نگه داشتن نخبگان در کشور باید هزینه کرد و یک سری امتیاز برای آنها در نظر گرفت، این امتیازات می‌تواند در برطرف کردن مشکلات نظام وظیفه، ارتباط نخبگان با مراکز علمی، دانشگاهی و رسیدگی به وضعیت زندگی آنها متمرکز شود.  
وی خاطرنشان کرد: در بحث نخبگی باید استاندارد سازی انجام شود تا با تعریف درست از نخبگی سبب جلوگیری از سوءاستفاده دیگران از این مقوله شد چراکه ممکن است عده‌ای مستحق دریافت امتیازات نخبگی نباشند و از این عنوان سوءاستفاده کنند.
جلالی با تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد قزوین گفت: از رئیس این دانشگاه که اهتمام ویژه‌ای برای ارتقای سطح این واحد در کشور داشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم، در بازدیدی که از این واحد داشتم به لحاظ ساخت و ساز و مراکز رفاهی بسیار منظم و دارای ساختمان‌های مجهز و خوب بود و راه‌اندازی این فضاها نشانگر همت والای مسئولان در فراهم کردن امکانات مناسب آموزشی برای دانشجویان است.
وی در پایان موفقیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد قزوین در رقابت‌های جهانی و ملی را موجب افتخار دانست.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول