اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

نخبه‌پروری باید در مناطق روستایی توسعه یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی خواستار توسعه نخبه‌پروری در تمامی نقاط استان و به ویژه در مناطق روستایی شد و گفت: در این بخش باید توسعه همه‌جانبه و متوازنی صورت گیرد تا همه از برکات آن استفاده کنند.

نخبه‌پروری باید در مناطق روستایی توسعه یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید در بازدید از پنجمین نمایشگاه اختراعات و نوآوری‌های خراسان جنوبی، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی با وجود اینکه تنها شش سال از تاسیس آن می گذرد، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای سابقه دیرینه علمی، فرهنگی و هنری است، افزود: خراسان جنوبی با داشتن جمعیت 670 هزار نفری دارای 40 هزار دانشجو است که این امر سبب شده این استان دانشگاهی‌ترین استان کشور باشد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این استان همچنین از مراکز حوزوی با قدمت 700 ساله برخوردار است که نخبگان حوزوی می‌توانند مصدر تحولات اساسی در منطقه باشند.
رشید با بیان اینکه استان نوپای خراسان جنوبی در گذشته به خاطر دور بودن از مرکز کشور و مشهد چندان مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: در دولت نهم و دهم با توجه ویژه دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کار‌های زیادی در استان صورت گرفته که بی‌نظیر است.
وی افزود: خشکسالی‌های 12 ساله در استان که همچنان ادامه دارد، کمبود بارندگی در منطقه و پایین بودن سرانه درآمدی مردم استان از عوامل تاثیرگذار در محرومیت بیش از پیش منطقه است.
استاندار خراسان جنوبی به نقش مخترعان و مبتکران در توسعه و تحول استان اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی بنیاد نخبگان و کانون زرشک، زعفران و عناب که در مدت زمان کوتاهی در استان صورت گرفته که منشا خیرات و برکات زیادی برای آینده استان است.
رشید ادامه داد: این منطقه دارای نخبگان جوان و پویای زیادی است و مقدمات حضور نخبگان در کارگروه‌های مختلف در سطح استان فراهم شده تا از نظرات آنها در مباحث مهم استفاده شود.
وی خواستار حمایت همه‌جانبه مسؤلان از نخبگان شد و افزود: باید به این قشر بها داده شود و مشکلات آنها در دستور کار قرار گیرد تا دچار یاس و ناامیدی نشوند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای تحول عمیق و توسعه پایدار باید از اندیشه و تفکر نخبگان استفاده کرد و آن را در مجموعه استان به کار برد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول