اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان یزد:

بنیاد نخبگان از معلولان نخبه حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان یزد از حمایت این بنیاد از معلولان نخبه خبر داد.

بنیاد نخبگان از معلولان نخبه حمایت می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس، حبیب زارع ظهر امروز در نشست مشترک بنیاد نخبگان با بهزیستی استان یزد ضمن بررسی زمینه‌های همکاری و تعامل دو نهاد اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان نهادی است که مقام معظم رهبری دستور تشکیل آن را دادند و این نهاد فعالیت خود را زیر نظر رهبری انجام می‌دهد و دفتر نخبگان یزد نیز به عنوان نخستین دفتر استانی بنیاد فعالیت می‌کند.
وی رسالت بنیاد نخبگان را شناسایی و تسهیل جریان خدمت به نخبگان دانست و افزود: بنیاد نخبگان محلی برای تفکر، فعالیت و رفع نیازهای نخبگان به حساب می‌آید و نخبگان می‌توانند با ارائه ایده‌های خود در تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌های اجرایی دخیل باشند زیرا دغدغه بسیاری از آنها در کارگروه‌های مختلف، رسیدن نظراتشان به گوش مسئولان است.
زارع با اشاره به اینکه 12 کارگروه در دفتر نخبگان برای رفع نیازهای دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است، افزود: مهم‌ترین بحث در این راستا در اختیار گذاشتن الزامات مطرح شده دراتاق فکر سازمان بهزیستی به دفتر نخبگان است تا این مباحث در کارگروه‌های عنوان شده طرح و بررسی شود.
وی همچنین از مدیریت امور پژوهشی، ارائه برنامه‌های پژوهشی و مشاوره دادن برای انتخاب طرح‌های پژوهشی در دفتر نخبگان استان یزد خبر داد و گفت: در صورت وجود نیازهایی که در قالب دستورالعمل و مسائل کلی در حوزه پژوهش، آموزش، مدیریت داخل سازمانی و مشاوره باشند و از سوی تمام ادارات و نهادهای استان مطرح شود، بنیاد نخبگان یزد آنها را بررسی و نظر کارشناسی از طریق نخبگان ارائه می‌کند.
رئیس سازمان بهزیستی نیز در این نشست حمایت روانی از مردم را دارای جای کار بسیاری دانست و گفت: نقش مشاوره‌های تحکیم خانواده با نتیجه بازگشت بیش از 50 درصد خانواده‌های آسیب‌دیده به کانون گرم خانواده گویای این مطلب است.
محمدحسین رحیمی‌نسب از آمار سالمندان در استان خبر داد و افزود: هیچ امکاناتی برای این قشر خاص اعم از پارک ویژه سالمندان، طب سالمندان و تغذیه مخصوص سالمندان وجود ندارد و باید در زمینه آموزش سالم پیر شدن و امکانات آنها تمهیداتی اندیشیده شود که حضور نخبگان در این عرصه موثر خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به سختی‌های زندگی معلولان حرکتی در جامعه و محیط های شهری تصریح کرد: پل‌های عابرپیاده، عابر بانک‌ها، سرویس‌های بهداشتی مساجد، حسینیه‌ها و مراکزی از این قبیل امکان استفاده را برای یک معلول ندارد و باید چاره‌اندیشی صورت گیرد که در این زمینه می‌توان از کمک و طراحی‌های نخبگان استفاده کرد.
در این نشست دو نهاد بنیاد نخبگان و سازمان بهزیستی برای شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان معلول، مکانیزه شدن مراکز توانبخشی و طراحی فضاهای مناسب برای زندگی معلولان به تفاهم رسیدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول