اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی خبر داد:

تشکیل پرونده 127 نفر نخبه خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی از تشکیل 127 پرونده برای نخبگان استان در این مجموعه خبر داد و گفت: این در حالی است که در آغاز کار بنیاد نخبگان در استان تنها 24 پرونده برای نخبگان در استان وجود داشت.

تشکیل پرونده 127 نفر نخبه خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید رضا احمدی‌زاده دوشنبه‌شب در نشست خبری با بیان اینکه تا کنون 400 نفر در راستای تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان در استان شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: این تعداد نخبگان بالقوه هستند که تا کنون در سطح استان و در زمینه‌های مختلف شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه یک سال از فعالیت این مجموعه در استان می‌گذرد، تصریح کرد: این دفتر در سوم آذر سال گذشته از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور و در مهرماه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهور به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی به اهداف راه‌اندازی دفاتر استانی بنیاد نخبگان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: هدف اصلی رصد نخبگان و حمایت از فعالیت‌های این افراد است تا این موفقیت‌ها در مسیر پیشرفت کشور قرار گیرد.
احمدی‌زاده برقراری ارتباط بیشتر و راهنمایی نخبگان را از دیگر اهداف راه‌اندازی این دفاتر در استان‌ها عنوان کرد و افزود:‌ دفتر بنیاد نخبگان در خراسان جنوبی به عنوان نهمین استان کشور در حالی راه‌اندازی شده است که در استان‌های بزرگی مانند خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان این دفتر راه‌اندازی نشده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر استان ما به استان‌های خراسان رضوی و شمالی خدمات ارائه می‌‌کند و راه‌اندازی دفتر نخبگان در استان ما حاصل پیگیری مجدانه مسئولان به ویژه استاندار است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی به وضعیت خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به وجود مشکل خشکسالی در استان ما و تاثیر مستقیمی که بر روی کشاورزی دارد باید فناوری‌های جدید جایگزین کشاورزی شود تا استان ما نیز در ردیف استان‌های صنعتی قرار گیرد.
احمدی‌زاده به عملکرد 9 ماهه دفتر نخبگان استان اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین کاری که در این مجموعه صورت گرفته است تدوین بانک اطلاعاتی از نخبگان استان است که در این راستا 400 نخبه در استان شناسایی شدند که این افراد می‌‌توانند با تشکیل پرونده از مزایا و خدمات بنیاد استفاده کنند.
وی به برگزاری نخستین جلسه اختراعات استانی در آذرماه سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ پس از برگزاری این جلسه از 60 طرح ارائه شده پنج طرح برگزیده شد و این طرح‌ها از جوایز 30 میلیون ریالی برخوردار شدند.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین پس از برگزاری این جلسه شش نفر از مخترعان استان به مرکز رشد و پارک علم و فناوری معرفی شدند و از کمک بلاعوض 200 میلیون ریالی بهره‌مند شدند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول