اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد خبر داد:

اختصاص 2 میلیارد تومان به گروه‏‏های تئاتری کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد گفت: اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای طرح استقرار گروه‏‏های نمایشی در نظر گرفته شده است که به هرگروه نمایشی تا سقف 4 میلیون تومان تسهیلات تعلق خواهد گرفت.

اختصاص 2 میلیارد تومان به گروه‏‏های تئاتری کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمد‏‏علی دشت‏‏گلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش به عنوان اساسی‌ترین مؤلفه مد نظر اداره کل هنرهای نمایشی قرار گرفته است که به همین منظور تعدادی از هنرمندان مراکز استان‏‏ها به تهران دعوت شده و دوره مربی‏‏گری تئاتر را طی کرده‏‏اند.
وی افزود: بخشی از طرح دانش آموختگی و ساماندهی گروه‏‏های تئاتری در سال 91 اجرایی خواهد شد و در سال 92 به شکل تکمیلی‏‏تر این طرح اجرا می‏‏شود.
سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با اشاره به طرح استقرار گروه‏‏های تئاتری گفت: 234 گروه تئاتر در 26 جشنواره استانی حضور یافته‏‏اند که از این تعداد 190 گروه حاصل طرح استقرار گروه‏‏های تئاتری در کشور است.
وی اضافه کرد: اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای استقرار گروه‏‏های تئاتری در نظر گرفته شده است که در ادامه با ارزیابی این گروه‏‏ها تا سقف 4 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه به عوامل و بازیگران گروه داده خواهد شد.
دبیر هجدهمین جشنواره بین‏‏المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان نیز گفت: رویکرد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در سطح حرفه‏‏ای و استفاده از گروه‏‏های برگزیده جهان است و برای تحقق این مهم از بهترین‏‏های دنیا دعوت به عمل آمده است.
شهرام کرمی با بیان اینکه برخی از گروه‏‏های تئاتری نظیر نروژ و فرانسه در 20 کشور دنیا برنامه خود را اجرا کرده‏‏اند، افزود: برای شرکت در این جشنواره از 20 کشور جهان تقاضا داشتیم که به دلیل محدودیت پذیرش تنها کشورهای صاحب‌نام و حرفه‏‏ای در جشنواره شرکت داده شدند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول