اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارگردان نمایش" حسنی و دیوها":

جشنواره تئاتر کودک تبدیل به کارناوال شود

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش "حسنی و دیوها" گفت: جشنواره‌ها صد درصد در ارتقای کیفیت نمایش‌های کودک و نوجوان موثر است اما جشنواره باید تبدیل به کارناوال شود.

جشنواره تئاتر کودک تبدیل به کارناوال شود
مجید کیمیایی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان جشنواره را در ارتقای کیفیت نمایش‌ها مؤثر دانست و اظهار کرد: جشنواره صد درصد در ارتقای کیفیت نمایش‌های کودک و نوجوان مؤثر است اما ایرادی که به جشنواره وارد است اینکه جشنواره باید تبدیل به کارناوال شود.
وی ادامه داد: اگر این جشنواره به این شکل برگزار شود، هیچ‌یک از شهرستان‌ها آن را نمی‌بینند، هیچ زمانی تلویزیون به عنوان رسانه ملی این نمایش‌ها را نشان نمی‌دهد به همین علت حرکت آن مقطعی می‌شود.
کارگردان نمایش "حسنی و دیوها" برگزاری جشنواره تنها در همدان را مؤثر برای هنرمندان همدانی دانست و اظهار کرد: اگر جشنواره مختص به یک شهر باشد، هنرمندانی که به جشنواره می‌توانند ناقل فرهنگ شهرهای بومی باشند و به شهر خود ببرند و هنرمندان سایر شهرها از این امر بی‌نصیب می‌مانند.
وی تصریح کرد: اگر به کارهای نمایشی به شکل کارناوالی اجرا داشته باشند، تبادل فرهنگی عظیمی در سطح کشور ایجاد می‌شود که در کیفیت نیز تأثیرگذار خواهد بود.
کیمیایی‌پور در خصوص تفکیک تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: تئاتر این دو گروه باید از طریق گروه سنی تفکیک شود که در این راستا تفکیک بر این اساس است که وقتی با کودک سروکار داریم کودک یک دنیایی پر از احساس دارد و چشم و دل او جلوتر است اما کار نوجوان، به شکلی است که عقل او جلوتر است که همین می‌تواند موجب تفکیک کارهای کودک و نوجوان شود.
وی بیان کرد: دو گروه کودک و نوجوان فلسفه را متوجه می‌شوند اما فلسفه‌ای که برای کودک ارائه می‌شود با فلسفه کار نوجوانان تفاوت دارد.
کارگردان نمایش "حسنی و دیوها" در پایان موسیقی نمایش را نیز موجب به وجد آمدن بچه‌ها دانست و افزود: روحیه کودکان روحیه‌ای هارمونیک است و موسیقی موجب حرکت خطوط روحیه کودکان می‌شود و وقتی بچه‌ها نمایش را می‌بینند، با موسیقی که موجب چشم‌نوازی نمایش می‌شوند ارتباط برقرار می‌کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول