اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بازیگر نمایش "حسنی و دیوها":

فعالان تئاتر کودک در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرند

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش "حسنی و دیوها" گفت: فعالان تئاتر کودک در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرند.

فعالان تئاتر کودک در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرند
عباس جلیل‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه هنر تئاتر در کشور ما با کم‌لطفی مواجه شده است، اظهار داشت: در برخی مواقع شاهد این امر هستیم که امکانات، تزریق بودجه و ایجاد شرایط فعالیت بیشتر برای پایتخت و هنرمندان آن مهیاست و شهرستان‌ها از این موضوع بهره کمتری می‌برند.
وی از توانمندی‌های شهرستان‌ها در ارتباط با فعالیت‌های نمایشی برای کودک و نوجوان گفت و ادامه داد: باید از این ظرفیت‌ها و توانایی‌ها بهترین استفاده را برای تعالی تئاتر کودک و نوجوان برد که البته تحقق این امر نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی از سوی مسئولان است.
بازیگر نمایش "حسنی و دیوها" جشنواره‌ها را به منزله یک کارگاه آموزشی دانست و بیان کرد: هنرمندان فعال در این عرصه با حضور در یک مکان مشخص ضمن بهره‌گیری از تجارب کاری دیگران و ایده‌های نو آنان، می‌توانند خود را به استانداردهای کار نزدیک کنند.
وی گفت: فعالیت در زمینه کار کودک و استفاده از تجربیات دیگران باید به صورت مداوم و مستمر باشد تا بتوان کار ماندگار و اثرگذاری را در معرض دید مخاطب قرار داد.
جلیل‌زاده بیان کرد: از سوی دیگر برنامه‌ریزان برگزاری جشنواره‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند که برگزاری جشنواره‌ها و ارائه آثار نمایشی کودک در مناطق مختلف تداخلی با یکدیگر نداشته باشد در صورتی که امسال برگزاری جشنواره فیلم کودک، تئاتر ماه و جشنواره تئاتر کودک در یک مقطع زمانی انجام می‌شود.
وی در پایان سخنانش توجه به تئاتر را یکی از عوامل تقویت گرایش کودک و نوجوان به سوی فرهنگ و هنر دانست و تأکید کرد: ارائه مفاهیم در این بخش عامل کمک به رشد و تکامل شخصیت مخاطب است و می‌تواند سبب ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در بلندمدت شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول