اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بازیگر و کارگردان تئاتر کودک:

جشنواره تئاتر کودک تخصصی‌ترین جشنواره کشور است

خبرگزاری فارس: مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان معتقد است جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تخصصی‌ترین جشنواره موضوعی کشور است.

جشنواره تئاتر کودک تخصصی‌ترین جشنواره کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایران تئاتر، این کارگردان و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه تولیدات تئاتر کودک و نوجوان با اختصاص تالار هنر به این بخش متمرکز شده است، اظهار داشت: در جشنواره تئاتر کودک همیشه انتخاب از بین نمایش‌های اجرا شده کار خوبی است و این کار از مواجه گروه‌ها با ضرب‌الاجل و مشکل تولید اثر جلوگیری می‌کند.
وی افزود: به عقیده من تخصصی‌ترین جشنواره تئاتر موضوعی کشور فارغ از کیفیت آثار، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان محسوب می‌شود،‌ این جشنواره یک نوع گردهمایی برای  فعالان عرصه کودک و نوجوان نیز است.
این کارگردان تئاتر کودک در مورد اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر کودک گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان موجب تعامل و آشنایی گروه‌ها با یکدیگر است، همچنین امکان مراوده و تعامل برای گروه‌ها ایجاد می‌شود البته فارغ از گروه‌های خارجی که حضور آنها صرفا تزئینی است.
کاظمی ادامه داد: جشنواره مکانی برای دیدار هنرمندانی است که در طول سال آثار خود را اجرا کردند و در یک جشن به یکدیگر عرضه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تنها ملاک ارزشی تئاتر گیشه نیست، بیان داشت: ما می‌توانیم هزینه‌های مختلفی را صرف کارهای مستمر در ایران برای اجرای گروه‌های تئاتر ایرانی کنیم، به این ترتیب سطح کیفی آثار به تدریج ارتقا پیدا می‌کند ولی متاسفانه هزینه‌ای برای تئاتر نمی‌شود و تنها ملاک ارزشی گیشه است.
این کارگردان تئاتر کودک در ادامه تصریح کرد: رسانه در راستای گیشه‌پسندی تئاتر فعالیت می‌کند و همه تنها برای اجرا و کسب درآمد تلاش انجام می‌کنند تا شاید بر حسب اتفاق یک مراوده بین‌المللی صورت گیرد، در حالی که هیچ تئاتری در دنیا برای اجرا در ایران تولید نمی‌شود اما در اکثر مواقع در کشور ما نمایش‌ها با نگاه حضور در کشورهای دیگر تولید می‌شوند.
کاظمی معتقد است که باید روی تئاتر ملی برای جذب مخاطب ایرانی کار شود زیرا با این کار تئاتر رشد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی هیچ برنامه‌ریزی فرهنگی دراز مدتی در راستای ارتقا سطح کیفی تئاتر برای 10 سال آینده وجود ندارد ما اسیر نقطه دید کاذب می‌شویم و نقطه دید فکرها با موضع گیری‌های رسانه‌ای غلط تغییر کرده و تن به ارزشیابی‌های غلط می‌دهیم، همیشه بحث بودجه را مطرح می‌‌کنیم که سبب پنهان شدن مسئله نبود برنامه‌ریزی کلان و نبود کارشناسی درست می‌شود.
به گفته کاظمی مدیران و هنرمندان باید به آینده تئاتر بنگرند زیرا قرار نیست که فقط آمار دهند بلکه باید تحولی ایجاد کنند.
 وی در مورد روند ساخت آثار نمایش کودک گفت: پشتوانه علمی درستی در تئاتر کودک وجود ندارد و همه کارها به صورت خودجوش رخ می‌دهد و این فعالیت‌ها در اثر استمرار حرفه‌ای می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول