اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بازیگر تئاتر "شب اسرارآمیز په په":

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان درصدد جریان‌سازی است

خبرگزاری فارس: بازیگر تئاتر "شب اسرارآمیز په په" گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان درصدد جریان‌سازی است.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان درصدد جریان‌سازی است
سیدحمید لاجوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیتش از سال 76 در عرصه تئاتر اظهار کرد: در دنیای مدرن امروز دیدن یک نمایش اگر کارگردان و نویسنده سراغ پیام‌دهی نباشند، حس خاصی را به تماشاگر منتقل می‌کند به هر حال از دیدن یک نمایش حسی را حداقل می‌گیریم بالاخره یک حسی به تماشاگر منتقل می‌شود.
وی افزود: مملکت‌هایی که نمایش دارند و مردم آن به دیدن تئاتر می‌روند به لحاظ اجتماعی انسان‌های با فرهنگ‌تری هستند چون از تئاتر روابط انسانی را یاد می‌گیرند و در جامعه‌شان نیز جریان پیدا می‌کند.
بازیگر نمایش "شب اسرارآمیز په په" تصریح کرد: دغدغه تئاتر کودک این است که جریانی در کشور بسازد که ثابت کند کودکان این مرز و بوم نیاز به دیدن تئاتر دارند و از طریق دیدن این نمایش می‌تواند رابطه‌های انسانی را به بهترین شکل ممکن محقق کنند.
وی با اشاره به تفاهمنامه پنج ساله میزبانی تئاتر کودک و نوجوان توسط همدان تصریح کرد: من با این تفاهمنامه کاملاً مخالف هستم به این دلیل که به نظر من آن حد که بچه‌های زاهدان و سیستان و بلوچستان و مشهد و خراسان جنوبی نیاز به این مسئله دارند شاید همدان این نیاز را نداشته باشد.
لاجوردی در پاسخ به چرایی عدم نیاز همدان به جشنواره تئاتر ابراز کرد: همدان به دلیل سابقه‌ای که در کار کودک و جشنواره دارد بارور شده است و این فرصت باید به استان‌های دیگر نیز داده شود.
وی افزود: اگر در کل کشور همزمان در شهرهای متفاوت جشنواره در جریان باشد خوب است اما محروم کردن دیگر استان‌ها و دادن این امتیاز به همدان به دلیل موقعیتی که این استان از نظر توریستی و قدمت دارد درست نیست چون به هر حال همه ایرانی‌ها و حتی خارجی‌ها مشتاق دیدن این شهر هستند.
بازیگر نمایش "شب اسرارآمیز په په" عنوان کرد: با برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ما درصدد جریان‌سازی هستیم تا به این واسطه استان‌های دیگر نیز تئاتر کودک کار کنند و مسئولان استان‌های دیگر نیز به این مهم ورود پیدا کنند که این مهم تأثیر بسزایی در مدیران و مردم یک استان دارد.
وی ابراز کرد: شاد کردن کودک از طریق تئاتر درست بسیار عالی است اما به نظر من تئاتر خوب و تئاتر با ارزش تئاتری است که با کودک ارتباط برقرار کند.
لاجوردی با بیان اینکه در نمایش تئاتر مهم خوب کار کردن و خوب ارتباط برقرار کردن با مخاطب است، گفت: اکثر کارهایی که در این جشنواره دیدم خسته‌کننده بود و حتی برخی هدف خود را نمی‌دانستند و در برخی از اجراها آشفتگی موضوع وجود داشت.
وی با بیان اینکه تئاتر خوب و مناسب برای کودکان باید جذابیت کافی داشته باشد و مفاهیم را به زبان ساده بیان کند، تصریح کرد: پدران و مادران ما حتی از آموزش درست و صحیح به دور هستند چه برسد به بچه ها که در این زمینه ابزار ارزشمندی چون تئاتر داری کارایی بسیاری است.
بازیگر نمایش "شب اسرارآمیز په په" در پایان گفت: در قالب تئاتر باید ارزش‌های مهم و هدفمند را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم چون موعظه کردن درست نیست و تئاتر کودک و نوجوان نباید شعاری باشد.
انتهای پیام/ک10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول