اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

داور بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان:

راه نیافتن تئاتر به مدارس از مشکلات عمده تئاتر کودک است

خبرگزاری فارس: داور بخش بین‌الملل هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: یکی از مشکلات تئاتر کودک و نوجوان راه نیافتن این هنر به درون بچه‌ها و آموزش و پرورش و استفاده از تماشاچی بالقوه آموزش و پرورش است.

راه نیافتن تئاتر به مدارس از مشکلات عمده تئاتر کودک است
رضا بابک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: کارهای نمایشی برای کودک و نوجوان باید متناسب با سن کودک و نوجوان باشد تا بتواند ارتباط درست و سازنده با تماشاگر داشته باشد.
وی تصریح کرد: در تولیدات نمایشی اصل ارتباط با تماشاچی است و در این راستا نباید ارتباط کاذبی شکل گیرد و این امر با نور یا موسیقی زیاد جذابیت خود را از دست ندهد.
داور بخش بین‌الملل هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه تئاتر هنری است که باید ارتباط سلامت با مخاطب برقرار کند، افزود: در برخی نمایش‌ها ممکن است هنر نمایشی با دو نفر اجرا شود اما تماشاگر استقبال کرده و درک درستی از نمایش پیدا می‌کند.
وی وضعیت کنونی تئاتر کودک را مناسب نداست و تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت تئاتر به لحاظ کمی و کیفی از سطح نازلی برخوردار است در حالی که کشور ما با برخورداری از شهرستان‌های فعال و کودکان و نوجوانان مشتاق می‌تواند در این زمینه بسیار فعال باشد.
بابک با تأکید بر ورود تئاتر در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات تئاتر کودک و نوجوان این است که این هنر به درون بچه‌ها و آموزش و پرورش راه نیافته است، در حالی که تماشاچی بالقوه‌ای در آموزش و پرورش وجود دارد.
وی در پایان اذعان کرد: ما باید تئاتر را به مدارس ببریم چرا که آثار مثبت غیر مستقیم زیادی از این طریق در بچه‌ها ایجاد می‌شود که در بلندمدت برای آنها مفید واقع می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول