اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارگردان تئاتر:

فرهنگ برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان نهادینه شده است

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر کودک و نوجوان گفت: فرهنگ برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان نهادینه شده است.

فرهنگ برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان نهادینه شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، احمد سلیمانی پس از اجرای نمایش شب اسرارآمیز په په، اظهار کرد: در استان‌های دیگر کشور برای اجرای عمومی و تمرین نمایش سنگ‌اندازی می‌شود که در این صورت عوامل نمایشی فرصت حضور و دیده شدن را ندارند.
وی در خصوص اجرای نمایش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: خاستگاه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر مدرسه‌ای است که می‌تواند به عنوان بخش تاثیرگذار جشنواره محسوب شود.
این کارگردان تئاتر افزود: کودکان مانند لوح خالی هستند که می­توان بر روی آن هر چیزی را حک کرد لذا با تهیه نمایش کودک می‌توان صداقت را به این افراد آموزش داد.
وی در خصوص وضعیت تئاتر کودک در ایران گفت: در تئاتر کودک ما بیشتر با ادبیات و شعر کودکانه حرف می­زنیم، این در حالی است که تئاتر کودک در کشورهای خارجی همراه با تجسم‌سازی و تصویر است.
سلیمانی افزود: صداقت در گفتار و کم رنگ شدن پند و اندرز در تئاتر کودکان می­تواند سبب ایجاد ارتباط بی‌واسطه بین مخاطب کودک و نمایش شود که این خود در شاداب شدن روحیه کودکان موثر است.
وی با بیان اینکه تئاتر کشورهای خارجی در بخش بین‌الملل از کیفیت بالایی برخوردار است بیان داشت: تئاتر کودک و نوجوان ایران با تصویرسازی و ادبیات کودکانه می‌تواند در عرصه بین‌المللی موفق باشد.
انتهای پیام/ک30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول