اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همدان مرکز ثقل جشنواره کودک و نوجوان در کشور است

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست وزارتخانه معرفی استان همدان به عنوان مرکز ثقل جشنواره کودک و نوجوان در کشور است و روند میزبانی همدان پس از اتمام دوره پنج ساله همچنان ادامه دارد.

همدان مرکز ثقل جشنواره کودک و نوجوان در کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمید شاه‏‏آبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول پنج سال آینده حوزه تئاتر کودک با شناسایی ظرفیت‏‏های موجود و فراهم آوردن زیرساخت‏‏ها فرصت دارد به منظور جشن 100 سالگی تئاتر کودک در کشور سیاست درستی را اتخاذ کند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح آموزش برای گروه‏‏های تئاتر کودک کشور برگزار شد، افزود: اگر بخواهیم به تئاتر کشور خدمت واقعی بکنیم باید طی حرکتی مدون موضوع آموزش را به سر منزل مقصود رسانده و در نهایت بتوانیم با یکسان‌سازی ظرفیت‏‏ها تحول آفرینی در این حوزه را رقم بزنیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: امضای تفاهمنامه بین وزات‏‏ ارشاد و استانداری به منظور ابقای جشنواره به مدت پنج سال در همدان عزمی جدی است و در همین راستا استان همدان در آینده‏‏ای نزدیک به عنوان مرکز ثقل جشنواره کودک و نوجوان در کشور معرفی خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا جشنواره تئاتر کودک دو سالانه برگزار می‏‏شود یا خیر، تصریح کرد: با توجه به استقبال و نیاز کودکان برنامه‏‏ای برای دو سالانه شدن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نداریم و این جشنواره باید هر سال به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.
شاه‌آبادی با اشاره به کمبود بودجه در این بخش افزود: به خاطر جمعیت زیاد مخاطبان و فعالان عرصه تئاتر محدودیت منابع مالی یکی از معضلات مهم تلقی می‏‏شود و برای جبران کمبودها باید از منابع موجود به نحو مطلوبی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی در تهران دارای یک پایگاه مستقل است که بودجه این مرکز در سال 90، با افزایش 50 درصدی اعتبارات به عنوان مرکز برنامه‏‏ریزی و سیاست‌گذاری قرار خواهد گرفت.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: توجه والدین، مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه کودک در طول این پنج سال بهتر و بیشتر خواهد شد و این روند پس از پایان پنج سال همچنان ادامه می‌یابد.
وی در ارتباط با منفک شدن حوزه نوجوان از کودک اظهار کرد: حوزه نوجوان نیازمند توجه ویژه‌ای است و به همین منظور باید سطح اجرای عمومی و فعالیت گروه‏‏های تئاتری ارتقا یافته تا بخشی از نیازهای این قشر برطرف شود.
شاه‏‏آبادی تأکید کرد: تئاتر کودک و نوجوان محلی برای کشف استعدادها، سکوی پرتاب برای گروه‏‏های برتر و عرصه‏‏ای به منظور آموزش به شمار می‏‏آید.
وی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مدیریت برنامه بر عهده اداره کل هنرهای نمایشی و مباحث مربوط به تبلیغات، پذیرایی و اسکان به عهده استان قرار گرفته است که سیاست ما بومی شدن همه عوامل در سال‏‏های آینده است.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اذعان کرد: همدان به عنوان مرکز ثقل جشنواره کودک باید به صورت بین‏‏المللی تمام رشته‏‏های مربوط به این حوزه را پی‏‏گیری، رصد و عملیاتی کند و همچنین نام همدان در جهان به عنوان یکی از مراکز مهم تربیتی کودکان و نوجوانان شناسانده شود.
وی با تأکید بر سازگار بودن آثار با فضای فرهنگی و دینی کشور گفت: آثار هنری که در این جشنواره ارائه شد قابل قبول و در راستای اندیشه فرهنگ ایرانی اسلامی است بنابراین با حفظ قالب و محتوای دینی باید نیاز مخاطب را شناخت و با در نظر گرفتن همه سلایق دست به تولید اثر زد.
شاه‏‏آبادی در ادامه با اشاره تئاترهای شهرستانی خاطرنشان کرد: در سال جاری 2 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت تئاترهای شهرستانی و همچنین 280 میلیون تومان به منظور بهینه‏‏سازی سالن‏‏های نمایشی شهرستان‏‏ها در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: تمام جشنواره‏‏ها به جز جشنواره عروسکی و آیین‏‏های سنتی دارای پایگاه استانی است که سیاست اداره کل هنرهای نمایشی فراهم کردن زیرساخت‏‏ها برای پایلوت شدن همه جشنواره‏‏ها در سطح کشور است.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه 400 سالن نمایش در کشور ساخته شده است، گفت: یکی از مهم‏‏ترین اهداف و سیاست‏‏های حوزه هنری چند منظوره کردن سالن‏‏های نمایش برای استفاده از گروه‏‏های تئاتری است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول