اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد:

اشتغال به تحصیل 325 هزار دانشجو در بخش تحصیلات تکمیلی

خبرگزاری فارس: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی تنها 18 هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کردند که این میزان در سال‌ جاری به 325 هزار نفر افزایش یافته است.

اشتغال به تحصیل 325 هزار دانشجو در بخش تحصیلات تکمیلی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کامران دانشجو در جمع مدیران مراکز آموزش عالی چهارمحال و بختیاری، از عاقبت بخیری به عنوان بهترین دعا برای یک مومن مسلمان یاد کرد و اظهار داشت:رمز عاقبت به خیری نگاه به انگشت اشاره مقام معظم رهبری و ولایت است تا خدای نکرده از این مسیر خارج نشده و زاویه نگیریم.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اقدامات دولت نهم و دهم در بخش آموزش عالی از نظر کمی و کیفی رشد بی‌سابقه‌ای یافته است.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی تنها 175 هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کردند تا پایان سال 84  یعنی پیش از روی کار آمدن دولت عدالت محور نهم نیز تعداد دانشجویان کشور 2 میلیون و 175 هزار نفر گزارش شده است.
دانشجو اضافه کرد: این در حالیست که از ابتدای روی کار آمدن این دولت تعداد دانشجویان کشور به بیش از 4 میلیون نفر افزایش یافته است که گواهی بر تلاش دولت مبنی بر ارتقای سطح علم و دانش در کشور دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: سطح فعالیت‌ها، اقدامات و خدمات انجام شده در این دولت در مقایسه با اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی دولت‌‎های گذشته در زمینه فراهم سازی بستر علم و دانش قابل قیاس نیست.
وی با اشاره به تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در بخش تحصیلات تکمیلی در کشور، گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی تنها 18 هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کردند که این میزان در سال‌ جاری به 325 هزار نفر افزایش یافته است.
دانشجو ادامه داد: همچنین با مقایسه تعداد دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در کشور تعداد این دانشجویان از 17 هزار دانشجو در سال 84  به 36 هزار دانشجو در سال‌جاری افزایش یافته است. 
اسماعیل اسدی، رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در ادامه این نشست راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد را از مهم‌ترین اقدامات دولت دهم در این دانشگاه برشمرد و گفت: برنامه ریزی برای ایجاد پارک علم و فناوری، راه‌اندازی بزرگترین آزمایشگاه هیدرولیک در سطح دانشگاه‌های کشور، راه اندازی پنج سایت کامپیوتری جدید از اقدامات دولت نهم و دهم در این دانشگاه به‌‎شمار می‎رود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول