اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

ولایت‌مداری مهمترین درس غدیر خم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهمترین درس واقعه غدیر خم برای مسلمانان جهان ولایت‌مداری است.

ولایت‌مداری مهمترین درس غدیر خم است
آیت‌الله علی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: اطاعت کردن از ولی فقیه در همه امور اجتماعی، سیاسی و ... مهمترین درسی است که مسلمانان باید از مطالعه وقایع غدیر خم فرا بگیرند و در راستای عملی کردن آن با تمام وجود تلاش کنند همچنین جوانان با مفهوم و پیام این عید بزرگ به معنای واقعی کلمه آشنا شوند.
وی تصریح کرد: در روز غدیر خم حضرت محمد (ص)، امام علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود به همه مسلمانان حاضر در کاروان معرفی کردند تا بر این عقیده که انسان‌ها بعد از وفات ایشان بلاتکلیف می‌مانند خط بطلان بکشد به طوری‌که از زمان صدر اسلام تاکنون با وجود تحرکات دشمنان اسلام، مسلمانان هیچ ‌وقت بدون سرپرست رها نشده‌اند هم‌اکنون نیز جامعه اسلامی از حضور سرپرستی عادل، شجاع‌ و مدیر برخوردار است که باید به دلیل داشتن این عطیه الهی همیشه در مقام قدردانی از خداوند برآییم.
این مسئول با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمانان جهان هستند، افزود: تا زمانی که مسلمانان اعم از شیعه و سنی اطاعت کردن از ولی فقیه را در همه امور سیاسی، اجتماعی و ... در پیش‌گیرند و همچنین با اطاعت کردن از مقام معظم رهبری و حفظ اتحاد خود برای سازندگی ایران اسلامی تلاش کنند هیچ‌گاه از توطئه‌های دشمنان آسیب نمی‌بینند بلکه مکر و نیرنگ آنها را به طور هوشمندانه‌ای به خودشان برمی‌گردانند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در دهه ولایت قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: از عید غدیرخم تا عید قربان دهه ولایت نامیده‌اند از این رو فرصت بسیار مغتنمی برای روحانیان، اساتید دانشگاه‌ها و مسئولان امور فرهنگی فراهم آمده است تا بیش از بیش برای تبیین چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و ولایت مقام معظم رهبری بر ملت ایران برای جوانان خود اقدام کنند تا آنها با عشق قلبی و التزام عملی در راستای پیاده کردن منویات ایشان مانند پدران خود گام بردارند.
قریشی در ادامه به شکل‌گیری جنبش‌هایی با محوریت دین اشاره کرد و اظهار داشت: از ماه‌های گذشته موجی از بیداری و هوشیاری در بین ملل مسلمان سراسر جهان شاهد هستیم از این رو می‌طلبد مردم انقلابی با استقرار حکومتی با ویژگی‌های اسلامی در راستای اقامه دستورات خداوند گام بردارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول