اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

شالوده تمام فضائل در قرآن نهفته است

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: شالوده تمام فضایل و خوبی‌ها و دستورات مترقی انسان‌ساز در قرآن کریم نهفته است که باید استخراج شود.

شالوده تمام فضائل در قرآن نهفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان ظهر امروز در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی باید به گسترش فرهنگ در جامعه منجر شود.
موحدیان با بیان این مطلب افزود: ما در جامعه به دنبال پیاده‌کردن ارزش‌های دینی و مفاهیم قرآنی هستیم.
رئیس ستاد سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم افزود: شناخت عمیق و دقیق قرآن کریم و عمل به آن را در راستای پیشرفت و تعالی انسان واجب است. 
فرماندار مشهد تصریح کرد: با دانستن این مقدمه انس و الفت بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و برنامه‌ریزی در این راستا بر کسی پوشیده نخواهد ماند.
موحدیان گفت: اگرچه برگزاری مسابقات قرآنی اقدامی قابل تقدیر است ولی متولیان امر باید پیام‌ها و نکات قرآنی را استخراج نموده و برای نسل جوان و نوجوان تبیین نمایند.
وی ادامه داد: کشور ما یکی از قطب‌های اصلی قرآن در جهان اسلام محسوب می‌شود و قاریان ایرانی همواره در عرصه‌های قرآنی دنیای اسلام می‌درخشند اما این درخشش بیشتر در زمینه تلاوت کلام خداست و در عرصه حفظ، کشور ما باوجود استعداد بالای قرآنی از جایگاه قابل قبولی برخوردار نبوده گرچه این ضعف در سال‌های اخیر تا حدی برطرف شده است.
فرماندار مشهد اظهار داشت: در زمینه حفظ قرآن باید با برنامه‌ریزی گام‌های بلندی برداشت به ویژه آن که شکوفایی استعدادها در زمینه حفظ قرآن سبب رشد ما در دیگر زمینه‌های قرآنی مانند قرائت و تفسیر نیز می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول