اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

آغاز نهضت ملی حفظ قرآن کریم در استان‌ها با حضور رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش مازندران گفت: با حضور رئیس‌ جمهور در سالن وزارت کشور و به طور همزمان در سراسر کشور نهضت ملی حفظ قرآن کریم در آموزش و پرورش استان‌ها آغاز می‌شود.

آغاز نهضت ملی حفظ قرآن کریم در استان‌ها با حضور رئیس جمهور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد فرهودی شامگاه یکشنبه به مناسبت اجرای این طرح ملی در جمع خبرنگاران در ساری اظهار داشت: با حضور رئیس‌ جمهور در سالن وزارت کشور و به طور همزمان در سراسر کشور نهضت ملی حفظ قرآن کریم در آموزش و پرورش استان‌ها آغاز می‌شود. وی بیان کرد: این مراسم به صورت ویدئو کنفرانسی در سالن وزارت کشور با حضور رئیس جمهور و در استان‌ها با حضور استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش، معاونان پرورشی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور با ظرفیت پرورش 2 میلیون نفر حافظ دانش‌آموز قرآن کریم در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه ما باید به سمتی برود که 10 میلیون حافظ قرآن تربیت کند، با همت وزارت آموزش و پرورش در سطح مدارس سراسر کشور اجرا می شود.
فرهودی از راه‌اندازی سامانه اینترنتی به منظور ثبت اسامی قاریان و حافظان قرآن در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان حافظ قرآن اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت می‌رسانند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این اینکه این طرح در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و منویات مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ نرم دشمن اجرایی می‌شود، گفت: در این راستا وزارت آموزش و پرورش طرح‌های مهمی را پیش رو دارد.
 وی ادامه داد: نهضت ملی حفظ قرآن کریم از مدرسه شروع خواهد شد.
 
* اجرای طرح ملی حفظ قرآن از اول آذرماه
فرهودی خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزان ما در مسیر قرآن قرار گیرند بسیاری از مشکلات اجتماعی حل می‌شود و این طرح ملی افتخاری برای دولت است، این مسئول آموزشی زمان اجرای طرح ملی حفظ قرآن را از یکم آذرماه جاری در مدارس استان خبر داد و بیان کرد: با اجرای این طرح پیش نیازهای تربیت قرآنی به نسل چهارم فراهم سازی می‌شود.
 معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش مازندران افزود: مولفه‌های زیادی در اجرای این طرح شامل خانواده، نهادها و سازمان‌های فرهنگی درگیر هستند و در ادامه در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.
وی اهداف این طرح را در راستای ترویج فرهنگ حفظ قرآن، توانایی تدبر در آیات، حفظ آیات و سوره‌های قرآن و همچنین بهره‌گیری از قرآن کریم و یکی از راه‌های مبارزه با جنگ نرم دشمن برشمرد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: ایجاد رقابت سالم و سازنده برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم از اهداف دیگر این طرح است.
 فرهودی گفت: از آنجایی که آموزش و پرورش تجربه موفق آموزش همگانی و عمومی قرآن کریم را با تاسیس مدارس قرآنی دارد اجرای این طرح را با آموزش 4 درصد فرهنگیان و 16 در صد دانش‌آموزان استان آغاز می‌کند.
 وی با اعلام اینکه در فاز نخست این طرح 16 درصد دانش‌آموزان و چهار درصد فرهنگیان استان شرکت دارند، ادامه داد: بعد از راه اندازی مدارس قرآنی، این طرح به همه مدارس استان ابلاغ شد.
 
* آموزش 90 هزار دانش‌آموز و فرهنگی مازندران در طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم
فرهودی با اشاره به اینکه این طرح به هیچ وجه اجباری نیست، خاطرنشان کرد: در مرحله اول 90 هزار دانش آموزش و فرهنگی شرکت می‌کنند و برای هر کلاس یک مربی در نظر گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح خواسته‌ایم نهضت توجه به قرآن و حفظ آن آغاز شود، تصریح کرد: همچنین سایتی راه‌اندازی کرده‌ایم که همه تحولات رو به رشد این طرح ملی در آن ثبت و ضبط می‌شود، برای نمونه کسی که حافظ یک جزء قرآن می‌شود اسمش در بخش حافظان یک جزء در این سایت ثبت می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش مازندران گفت: تلاش برای فرهنگ سازی در امر حفظ قرآن، توانایی تدبر در آیات، حفظ آیات و سوره‌های قرآن و همچنین بهره‌گیری از قرآن کریم از اهداف طرح نهضت حفظ قرآن کریم است.
 وی افزود: از دستاوردهای انقلاب اسلامی، گسترش معارف اسلامی منبعث از سرچشمه زلال وحی قرآن کریم است که امکان تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی را در  طراز جمهوری اسلامی با دستیابی به حیات طیبه و قرب الهی فراهم می‌سازد.
وی در پایان با بیان اینکه برای اجرای موفق این طرح قرار است برنامه‌ریزی‌هایی در امور خانواده، نهادهای فرهنگی تاثیرگذار برای تشویق و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: 60 هزار دانش‌آموز مازندرانی امسال در 724 مدرسه قرآنی مشغول فراگیری قرآن کریم هستند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول