اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد؛

هفدهمین مسابقات سراسری قرآن دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هفدهمین دوره مسابقات سراسری دانشگاه آزاد اسلامی از آذرماه سال جاری در مشهد آغاز می‌شود.

هفدهمین مسابقات سراسری قرآن دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین محتشمی ظهر امروز در نشست خبری هفدهمین مسابقات سراسری آموزشی قرآن دانشگاه آزاد اسلامی که در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد منطقه 9 برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این مسابقات از 17 سال پیش در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور شروع شده و امسال هفدهمین دوره از این مسابقات در آذرماه همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه این مسابقات مربوط به دانشجویان اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است، عنوان کرد: مسابقات سراسری قرآن و عترت در سه بخش کتبی، شفاهی و ادبیات دینی و پژوهشی انجام می‌شود.
مدیر فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی، تفسیر، ترجمه نهج البلاغه و قرآن به زبان انگلیسی و فارسی، نماز و زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیره و احکام را جزو بخش‌های کتبی این دوره از مسابقات اعلام کرد.
وی افزود: برای این منظور کتاب‌هایی از جمله تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، نماز، احکام و ترجمه فارسی و انگلیسی قرآن، زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیره، زندگانی حضرت رسول اکرم(ص) و چهارده معصوم(ع) به صورت رایگان در اختیار دانشجویان و کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است و دانشگاه این فرصت را ایجاد کرده تا با مطالعه این کتاب‌ها آگاهی و آشنایی این افراد با معارف و سیره و سنت اهل بیت(ع) و قرآن کریم ارتقا یابد.
محتشمی با اشاره به بخش شفاهی این مسابقات بیان داشت: حفظ قرآن از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم شامل بخش شفاهی است و در حوزه ادبیات و هنر دینی بخش‌های متنوعی از جمله تذهیب، عکاسی، خوشنویسی، نرم‌افزار، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، شعر، داستان‌نویسی و ... است.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن دانشگاه آزاد طی سه مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه ادبیات و هنر دینی به صورت تک مرحله‌ای صورت می‌گیرد که علاقمندان می‌توانند تا 25 آبانماه در این رشته ثبت‌نام کنند.
مدیر فرهنگی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مرحله مقدماتی مسابقات در هفته قرآن یعنی از 23 آبان ماه تا آخر این ماه در سطح واحد دانشگاهی برگزار می‌شود و مرحله منطقه‌ای در بهمن ماه و مرحله کشوری در اردیبهشت ماه سال 91 برگزار می‌شود.
محتشمی تعداد شرکت‌کنندگان در سال گذشته را 10 هزار نفر اعلام کرد و گفت: امسال انتظار افزایش 20 درصدی را داریم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول