اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مینوشهر:

اهمیت روز عرفه به اندازه شب قدر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مینوشهر گفت: روز عرفه از نظر اهمیت چنان پر فضیلت است که با شب قدر برابری می‌کند.

اهمیت روز عرفه به اندازه شب قدر است
حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند« اگر شخص گناهکار نتواند در شب‌هاى با برکت ماه رمضان به ویژه شب‌هاى قدر خود را در معرض نسیم رحمت الهى قرار دهد و آمرزیده شود تا سال آینده بخشوده نمى‌شود مگر اینکه عرفه را درک کرده و از فضائل آن روز بهره‌ گیرد».
وی افزود: انس با خدا، اعتماد به نفس، ایجاد تعادل و آرامش، افزایش قدرت تحمل در برابر مشکلات، رهایى از وابستگى‌هاى مادى و دنیوی، پایین‌آمدن از مرکب غرور و خودخواهی، مشخص شدن ارزش انسان و آموزش‌هاى اخلاقى و اجتماعى از دستاوردهاى ارزشمند دعاها و مناجات‌هاى روز عرفه است.
عادل‌پور ادامه داد: اساساً انسان از خودش چیزی ندارد و در این عالم او فقط مالک دعاست، همانطور که در دعای کمیل می‌خوانیم: «اغفر لمن لا یملک الا الدعاء».
امام جمعه مینوشهر با اشاره به اینکه یکی از زیباترین و شیرین‌ترین دعاها مناجات امام حسین‌(ع) در روز عرفه است، گفت: در روز عرفه گرچه روزه گرفتن مستحب است اما به خاطر اهمیت آن فرموده‌اند که اگر روزه موجب ضعف می‌شود و از دعا کردن باز می‌دارد، دعا خواندن بر روزه تقدم دارد.
وی با بیان اینکه روز عرفه روز میهمانی خدا در نزد ماست، خاطرنشان کرد: ما خدا را می‌خواهیم چون کاری از غیر او ساخته نیست. یا باید برویم پیش او که خیلی سخت ست و کار مقرّبین است یا حالی داشته باشیم که او پیش ما بیاید و روز عرفه روزی است که می‌توانیم به این مقصود نائل شویم.
عادل‌پور در پایان اظهار داشت: همه ما باید از خدای سبحان هراسناک باشیم چون همه نعمت‌های ما از اوست و همه قدرت هم در اختیار اوست و روز عرفه روز تجلی یافتن ترس مخلوق از خالق است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول