اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد:

برگزاری دعای عرفه در امامزاده عبدالمهیمن بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهرگفت: دعای پر فیض عرفه امامزاده عبدالمهیمن، گلزار شهدا و مکتب فاطمیه بوشهر امروز از ساعت 14:30 عصر برگزار می‌شود.

برگزاری دعای عرفه در امامزاده عبدالمهیمن بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا در نشست هماهنگی با دست‌اندرکاران مراسم دعای پرفیض عرفه استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت روز عرفه در روایات ائمه اطهار علیهم‌السلام و نظر به جایگاه ویژه دعا و نیایش در اسلام به عنوان سلاح مومن، شایسته است که ما نیز همچون مسافران سرزمین عرفات در روز عرفه از دریای معرفت حق سیراب شویم و از کلام جانبخش امام حسین علیه‌السلام در دعای عرفه درس خداشناسی و کمال بیاموزیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه افزود: روز عرفه روز وارستگی بشر از قید و بند تعلقات دنیوی است و انسان در این روز جسم و روح خود را از معنویات تطهیر و سرشار می‌سازد.
وی با بیان اینکه اساس بشر در جامعه اسلامی بر مبنای ایمان و معرفت بنا شده است، تصریح کرد: در روز عرفه شناخت حقیقی خداوند متعال بیشتر امکان‌پذیر است چرا که این روز معرفت و آگاهی در فضای به وجود می‌آید که انسان در آستانه عید قربان و تقرب الی‌الله است، بهتر انجام می‌شود.
موسوی‌نیا این روز را متعلق به حضرت سیدالشهدا دانست و گفت: از این روز بود که ندای بیزاری از دشمن از دهان امام بزرگوار بیرون آمد و نخستین سفیر او مسلم بن عقیل نیز در این روز شربت شهادت را نوشید.
وی در ادامه بهترین عمل در روز عرفه را خواندن دعای این روز، راز و نیاز با خدا و روزه‌داری عنوان کرد و اظهار داشت: اگر شخصی در روز عرفه با شناخت و معرفت کمال به مقام امام حسین (ع) و به زیارت کربلا برود پاداشی معادل هزار حج و عمره را به او می‌بخشند.
زمزمه دعای پر فیض عرفه در شهر بوشهر به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه در امامزاده عبدالمهیمن توسط حجت‌الاسلام نصاری، به همت هیئت فاطمیون بوشهر در گلزار شهدای بوشهر توسط حجت الاسلام شاهمیری و به همت هیئت خواهران فاطمی در مکتب فاطمیه بوشهر توسط حجت‌الاسلام عاشوری در شهر بوشهر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول