اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 3 هزار نفر برگزار می‌شود؛

برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام آبپخش

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: امسال دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام شهر آبپخش با حضور 3 هزار شهروند این شهر برگزار می‌شود.

برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی دعای عرفه آبپخش اظهار داشت: دعا از ابزارهای تقرب الهی است و دعای عرفه از مضامین عرفانی و دینی و اجتماعی بالایی برخوردار است.
وی افزود: روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور دعای پرفیض عرفه در مرقد مطهر شهدای گمنام برگزار خواهد شد و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم اندیشیده شده است.
خرم‌روز با اشاره به اعیاد غدیر و قربان و دعای روز عرفه، اذعان داشت: مناسبت‌های اسلامی دارای فلسفه و شرایطی هستند که شناخت و معرفی آن می‌تواند تاثیر شگرفی در عمل بیشتر و عمیق‌تر به دستورات الهی باشد.
این مسئول بیان داشت: عید قربان برای مومنین به معنی قربانی کردن نفس و دستیابی به رضایت الهی تفسیر می‌شود و  حضرت اسماعیل نماد و تجسم تسلیم شدن در برابر خواست الهی است.
بخشدار آبپخش از حضور صدها شهروند آبپخشی در مراسم دعای عرفه خبر داد و خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال شاهد افزایش کمی و کیفی برگزاری دعای عرفه خواهیم بود و برآورد می‌کنیم بیش از 3000 نفر در این مراسم معنوی مشارکت کنند.
خرم‌روز تاکید کرد: امسال دعای عرفه روز نهم ذی‌الحجه با حضور خیل ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ساعت 15 و 30 دقیقه در مرقد مطهر شهدای گمنام شهر آبپخش برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به دشمنی‌ها و نیرنگ‌های فراوانی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، عنوان داشت: روز عرفه فرصت مناسبی است تا در زیر آسمان پروردگار و تابش مستقیم آفتاب از صاحب این نظام و این دین مقدس بخواهیم به رهبر معظم انقلابمان طول عمر دهد و ما را در یاری کردن ایشان توفیق دهد.
خرم‌روز تصریح کرد: کسانی که توفیق حضور در مکه مکرمه را نداشته‌اند با خواندن دعای عرفه در این روز باشکوه می‌توانند نور و صفای زیارت خانه خدا را به شهر و خانه‌هایشان به ارمغان بیاورند.
وی یادآور شد: اهمیتی که خواندن دعای عرفه برای انسان‌ها دارد در برقراری ارتباط با خداوند متعال و عبادت و اطاعت از اوست که همه این‌ها موجب صیقل قلب و روح آنهاست.
خرم‌روز ادامه داد: خواندن و برگزاری دعاهای مختلف در ایام و مناسبت‌های گوناگون نیز موجب نزدیکی دل‌ها با خدا شده و از انحراف از صراط مستقیم نیز جلوگیری می‌کند.
بخشدار آبپخش یکی از آثار شاخص خواندن ادعیه و بویژه دعای عرفه را دست‌یابی افراد به فضایل اخلاقی دانست و افزود: هر چه انسان از فضایل اخلاقی بیشتری برخوردار باشد، احساس امنیت و آرامش بیشتری در خانه و جامعه‌ خواهد کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول