اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

روز عرفه دروازه ورود به عید قربان است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: روز عرفه دروازه ورود به عید قربان بوده و روز بندگی، عبادت و راز و نیاز با پروردگار عالم است.

روز عرفه دروازه ورود به عید قربان است
حجت‌الاسلام محمدرضا ضمیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت روز عرفه اظهار داشت: این روز یکی از بزرگ‌ترین روزهای سال بوده و در برخی ادعیه به عنوان عید برشمرده شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکید شده در این روز بندگان صالح به عبادت و بندگی بپردازند و خداوند در این روز شیطان را محدود و تحقیر کرده تا بندگان با فراغت بیشتر به عبادت بپردازند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسین(ع) در این روز به عبادت خداوند مشغول شده و خود را برای دریافت فیوضات الهی آماده کردند و نیکوست از این روز استفاده کامل را ببریم.
ضمیری با بیان اینکه روز عرفه دروازه ورود به عید قربان است، گفت: روز عرفه روز بندگی، عبادت، راز و نیاز با پروردگار عالم بوده و بندگان در این روز به گناهان خود در محضر پروردگار اعتراف می‌کنند تا مشمول مغفرت خداوند قرار گیرند.
وی با اشاره به مفاهیم و پیام‌های ادعیه روز عرفه گفت: مباحث توحید و خداشناسی به طور دقیق در این دعا مطرح شده و می‌توانیم برهان نظم را در این دعا مشاهده کنیم.
این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روحیه پرستش و معنویت‌گرایی در دعای عرفه وجود دارد و بیشترین لذت از ارتباط با خدا در این دعا است و انسان خود را فانی، ذلیل و خاکسار برای خداوند می‌داند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مضمون پیامبر شناسی در دعای عرفه گفت: امام حسین(ع) یک دور همه پیامبران مانند ابراهیم، اسحاق، یعقوب و... با فعالیت‌های آنها را مطرح می‌کند.
وی تصریح کرد: پیشوای سوم شیعیان در فرازهای مختلف این دعا به گفت‌وگو با پروردگار می‌پردازد و مراحل انسان‌شناسی را بیان می‌کند.
ضمیری ادامه داد: دعای عرفه یک انسان‌شناسی کامل است و انسان‌شناسی زیستی، روحی، اخلاقی و معنوی در این دعا وجود دارد.
وی با اشاره به مفاهیم روحی، اخلاقی و معنوی در دعای عرفه یادآور شد: بحث اخلاص و بصیرت در این دعا مطرح و بر موضوع بصیرت‌شناسی تاکید شده است.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مباحث اجتماعی در فرازهایی از دعای امام حسین(ع) مطرح و بندگان را به تفکر و رسیدگی به محرومین و مستضعفان دعوت کرده است.
ضمیری در پایان اذعان داشت: یک دوره اسلام‌شناسی در زمینه‌های اعتقادی، انسان‌شناسی و اجتماعی، در فرازهای دیگر این دعا مشاهده می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول