اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران خبر داد:

برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از برگزاری دعای پر فیض عرفه در محل گلزار شهدای گچساران خبر داد.

برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای گچساران
حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دعای عرفه از مشهورترین دعاها بوده که شامل مضامین عارفانه‎ای چون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه لایزال او است.
وی ابراز داشت: تضرع به درگاه خداوند، اقرار به گناهان، توبه و انابه، درخواست عفو و روی آوردن به صفات پسندیده و اعمال خیر، درخواست حوایج که با درود و صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله شروع می‎شود از دیگر ویژگی‌های این دعای پر فیض است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران تصریح کرد: خواندن و برگزاری دعاهای مختلف در ایام و مناسبت‌های گوناگون سبب نزدیکی دل‌ها با خدا شده و از انحراف از صراط مستقیم نیز جلوگیری می‌کند.
ملکوتی به اهمیت برگزاری دعای عرفه در روز عرفه اشاره کرد و گفت: کسانی که توفیق حضور در مکه مکرمه را نداشته‌اند با خواندن دعای عرفه در این روز باشکوه می‌توانند نور و صفای زیارت خانه خدا را به شهر و خانه‌هایشان به ارمغان بیاورند.
وی تصریح کرد: اهمیتی که خواندن دعای عرفه دارد در برقراری ارتباط با خداوند و عبادت و اطاعت از او بوده که همه این‌ها موجب صیقل قلب و روح آنها است.
ملکوتی با بیان اینکه نهم ذی‌الحجه، روز عرفه است، خاطرنشان کرد: این روز، به دعا اختصاص یافته است، به‌گونه‌ای که روزه این روز نیز که مستحب است، در صورت ضعف در هنگام دعا ممنوع شده است.
این مقام فرهنگی گچساران ابراز داشت: هر چند بهترین مکان‌ها در این روز برای دعا " عرفات " یا " کربلا " است، ولی به‌دلیل عظمت این امر افراد می‌توانند با رعایت آداب دعا و خواندن دعای عرفه، ‌از فضایل این روز در هر مکانی بهره‌مند شوند. 
ملکوتی افزود: غسل، زیارت امام حسین (ع) و خواندن دو رکعت نماز از دیگر اعمال مستحب و توصیه‌شده این روز است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران بیان کرد: طبق روایات پیامبران و امامان همان‌طور که ابر، قرارگاه باران است، دعا نیز قرارگاه اجابت بوده و اجابت در درون دعا است.
ملکوتی با بیان اینکه همه حالات زندگی برای نیایش مناسب است، تصریح کرد: دوران پربار حج و حضور در مواقف آن، شکوه بیشتری برای دعا و تأثیر فراوان‌تری برای نیایش دارد.
وی افزود: چون دعا از ضمیر صاف، مورد قبول است و احرام و آهنگ کعبه آزاد و پاک، در تصفیه ضمیر تأثیری بسزا دارد، نیایش در حج و دعا در مواقف آن بهترین اثرها را به همراه دارد و از این رو برای هر برنامه از مناسک حج، دستور ویژه‌ای در مورد نیایش داده شده است و عمده آن دعای عرفه در صحرای عرفات است.
ملکوتی با اشاره به برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای گچساران گفت: این مراسم معنوی برای اولین بار است که در این مکان مقدس برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: این دعای پر فیض عصر روز یکشنبه ساعت 14 با اجرای هیئت فرهنگی و مذهبی غریبان بنی‌هاشم گچساران و با مداحی مازیار قشقایی از مداحان برجسته برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول