اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

دعای عرفه جنبه سیاسی‌ عبادی حج را نشان می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دعای عرفه را نشانگر جنبه سیاسی‌ عبادی حج برشمرد.

دعای عرفه جنبه سیاسی‌ عبادی حج را نشان می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سید حسین اسحاقی اظهار کرد: دعای عرفه مشحون از برکات زمانی و مکانی و بهترین نیایشی است که جنبه سیاسی‌ عبادی حج و زیارت را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به محورهای مختلف این دعا، یکی از این محورها را دستور کفرستیزی برشمرد و اضافه کرد: در این دعا دستور به کفرستیزی و طاغوت‌زدایی داده شده و رسم سلحشوری و سنت سرکوبی جنایتکاران بیان شده است.
مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ستایش حکومت اسلامی، تقدیر از دولت مکتبی، تجلی ذات هستی‌بخش خداوند و ظهور ولایت الهی را محورهای دیگری از این دعا برشمرد و ادامه داد: این دعا قدرت لایزال الهی را در فرونشاندن جباران نشان می‌دهد در جایی که می‌فرماید: فقطع دابر القوم الذین ظلمو و الحمد لله رب العالمین.
وی با بیان اینکه عالی‌ترین مراحل توحید در دعای عرفه بیان شده است، یادآور شد: این دعا منشا برهان صدیقین برای متالهین، شهود برای عرفا، هشیاری برای متعبدان و بیداری برای سالکان شده است در جایی که می‌فرماید: «خدایا سراسر عالم نشانه‌های توحید است ولی مرا به نشانه‌ها ارجاع نده، زیرا اگر مرا به آثار آفاقی و انفسی ارجاع دهی تا از نشانه‌ها به صاحب نشان برسم، راهم طولانی می‌شود.»
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول