اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر یادمان مشهد شهدای شلمچه خبر داد:

برگزاری دعای عرفه با حضور 70 هزار زائر در شلمچه

خبرگزاری فارس: مدیر یادمان مشهد شهدای شلمچه از برگزاری دعای روحبخش عرفه با حضور 70 هزار زائر در این مکان مقدس خبر داد.

برگزاری دعای عرفه با حضور 70 هزار زائر در شلمچه
مهدی کشوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: روز عرفه یکی از روزهای بسیار مهم معرفتی در جهان اسلام و بین مسلمانان است و در این روز همه مومنان به تضرع به درگاه خداوند پرداخته و مانند سید و سالار شهیدان دعای عرفه را زمزمه می‌کنند.
وی گفت: شناخت خداوند و بیان صفات الهی و تجدید عهد و پیمان با پروردگار و شناخت پیامبران و تحکیم ارتباط با آنها و توجه به آخرت و اظهار عقیده قلبی از مهمترین فرازهای این دعای آسمانی است.
مدیر یادمان مشهد شهدای شلمچه ادامه داد: در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان و به ویژه یادمان شهدای شلمچه نیز با توجه به فضای خاص و معنوی حاکم بر این مناطق و قرار گرفتن قبور متبرک شهدا در این مکان‌ها هر ساله سیل عظیمی از هموطنان از نقاط مختلف کشور خود را به این یادمان‌ها رسانده تا دعای عرفه را در کنار شهدای هشت سال دفاع مقدس زمزمه کنند.
کشوری تصریح کرد: این حضور گسترده مردمی در شلمچه بیش از سایر مناطق بوده به‌گونه‌ای که انتظار می‌رود بیش از 70هزار نفر در این روز و در قالب کاروان‌های راهیان نور و یا به صورت خودجوش در این مراسم حضور یابند.
وی گفت: به‌ منظور رفاه حال زائران پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و هماهنگی‌های لازم با ادارات و نهادهای موردنظر انجام شده است تا در زمینه تردد و اسکان زائران مشکلی به وجود نیاید.
مدیر یادمان‌ مقدس مشهد شهدای شلمچه یادآور شد: دعای عرفه امسال در شلمچه در محل قبور متبرک شهدا برگزار می‌شود، اما با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در خصوص حضور جمعیت داریم محوطه‌سازی در بیرون از یادمان و راه‌اندازی سیستم صوتی مناسب نیز انجام شده است.
کشوری بیان کرد: همچنین اقدامات لازم برای توزیع دعای عرفه به صورت کتاب در بین زائران و برپایی ایستگاه‌های صلواتی نیز انجام شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این و به منظور رفاه حال شهروندان خرمشهری در زمینه تردد اتوبوس‌‌های خط واحد شهرستان از ساعت 13 فردا و در دو نقطه شهرستان واقع در مسجد جامع و محل ایستگاه اتوبوسرانی به شهروندان خدمات‌دهی می‌کنند.
آیین روحبخش دعای عرفه فردا از ساعت 14 در مشهد شهدای شلمچه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول