اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل حوزه‌‌های علمیه آذربایجان غربی:

روز عرفه فرصتی برای کسب معرفت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: روز عرفه فرصت مناسبی برای کسب معارف اسلامی است.

روز عرفه فرصتی برای کسب معرفت است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن روز عرفه قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: مسلمانان سراسر دنیا باید از این فرصت پیش‌آمده برای رشد فکری و معنوی خود به طور مطلوب استفاده کنند به طوری‌که همه فرایض دینی و عبادات ویژه این روز را تا اندازه توان خود به جای آورند.
وی افزود: مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید در مراسم‌های دینی از طریق به جا آوردن وظایف شرعی خود برای زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلام به طور گسترده و چشمگیر تلاش کنند چرا که دشمنان این آیین آسمانی از هر فرصتی برای ضربه زدن به آن استفاد می‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای شناخت این دین مبین و شناساندن آن به همه جهانیان، روز عرفه نه ‌تنها فرصت مناسبی است بلکه فرصت مغتنمی برای درک جایگاه انسان نزد پروردگار محسوب می‌شود چرا که با انجام عبادات ویژه تا حد زیادی شان و منزلت آدمی ارتقا می‌یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه عید قربان هم در پیش‌رو قرار دارد، ادامه داد: عید قربان زمان مناسبی برای ذبح نفسانیات و رسیدن به مقام قرب الهی است بر این اساس عید قربان در جای جای کشورهای اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است چرا که در آن روز میزان بندگی افراد در برابر معبود یکتا محک زده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عید قربان درس‌های زیادی برای مسلمانان جهان در بر دارد، ادامه داد: عید قربان تسلیم شدن در برابر پروردگار یکتا، چشم‌پوشیدن از خواسته‌های نفسانی، شجاعت، بردباری و دهها پند آموزنده دیگر برای پندگیرندگان به دنبال دارد از این رو باید در راستای ابعاد مختلف این واقعه دینی و تاریخی گام برداشته شود.
قهرمانی با تاکید بر اینکه خداوند عشق به فرزند را در نهاد انسان به ودیعه گذاشته است، تصریح کرد: خداوند مظهر عشق، محبت و گذشت نسبت به بندگان خود است و این هدیه الهی را در وجود آحاد مختلف مردم نسبت به فرزندان نهادینه کرده است.
مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در روز فرهنگ عمومی نیز قرار گرفته‌ایم، بیان کرد: معارف اسلامی و اصول دینی جزو لاینفک فرهنگ کشور ما محسوب می‌شود بر این اساس باید در راستای انتقال بهینه این فرهنگ به نسل‌های جدید نیز به طور کاربردی تلاش کنیم تا آنها نیز از این چشمه جوشان معرفت به اندازه بضاعت خود ولو هر چند ناچیز سیراب شوند
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول