اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع):

دعای عرفه انسان‌شناسی کامل است

خبرگزاری فارس: مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) گفت: دعای عرفه خداشناسی و انسان‌شناسی کامل است و امام حسین(ع) در این دعا تمام مخلوقات عالم را بررسی کرده و اهمیت آنها را بیان می‌کند.

دعای عرفه انسان‌شناسی کامل است
حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به روز عرفه در نهم ذی‌الحجه اظهار کرد: عرفه یکی از بزرگ‌ترین روزهای سال است که بر اساس برخی روایات از مهم‌ترین اعیاد اسلامی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه عرفه از روزهای خاص است، گفت: در دین اسلام خداوند برخی روزها مشخص و زمینه و بستر فعالیت و اجابت دعا را در آنها فراهم کرده است.
مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) خاطرنشان کرد: بندگان در این روز به عبادت و بندگی پرداخته و خداوند در این روز شیطان را محدود کرده تا مومنان با آسودگی و فراغت به عبادت به درگاه خداوند مشغول شوند.
وی به حضور امام حسین(ع) در صحرای عرفه برای عبادت و بندگی اشاره کرد و افزود: پیشوای سوم شیعیان در این روز به عبادت خداوند مشغول شد و خود را برای دریافت فیوضات الهی آماده کرد.
دشتی با تاکید بر بهره‌گیری از روز عرفه گفت: عرفه روز بندگی، عبادت و راز و نیاز با پروردگار عالم بوده و فرصتی غنیمت است تا انسان‌ها از فرش به عرش رهسپار شوند.
وی عنوان کرد: حجاج در این روز به سوی منطقه عرفه حرکت کرده و دعای عرفه را قرائت می‌کنند و بیشترین لذت را از فیوضات مادی و معنوی این روز می‌برند.
مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) با اشاره به پیام‌های دعای عرفه بیان کرد: دعای عرفه خداشناسی و انسان‌شناسی کامل است و امام حسین(ع) در این دعا تمام مخلوقات عالم را بررسی کرده و اهمیت آنها را بیان می‌کند.
وی غسل، قرائت زیارت امام حسین(ع)، اعتراف به گناهان خود و اعمال ام داوود را از جمله اعمال مقرب در این روز ذکر کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول