اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز قلم جای گلوله را گرفته است؛

توانمندی علمی بهترین راه مقابله با جنگ نرم

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج طبس گفت: امروز قلم جای گلوله را گرفته است و بهترین راه مقابله با جنگ نرم، توانمندی در سنگر علم و دانش است.

توانمندی علمی بهترین راه مقابله با جنگ نرم
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام رضا احمدی ظهر امروز در یادواره شهید دانش‌آموز مرحمت بالازده و 14 شهید دانش‌آموز واحدهای مقاومت بسیج بدر و بیت‌المقدس طبس که در محل دبیرستان علی شریعتی طبس برگزار شد، اظهار داشت: شهدای بزرگوار راه خود را بر اساس توصیه قرآن و روش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انتخاب کرده و به مقام رفیع شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: در قرآن کریم سه راه رسیدن به رستگاری، «تقوا، توسل به اهل بیت (ع) و جهاد در راه خدا» بیان شده است که شهدا توانستند با بصیرت و آگاهی خود این موضوع را تشخیص دهند و در واقع در همان راهی قدم گذاشتند که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آن را پیموده بودند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج طبس بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس چون نیاز به حضور مردم در جبهه‌ها وجود داشت، دانش‌آموزان قلم را کنار گذاشته، اسلحه به دست گرفته و در میدان مبارزه سخت و نظامی وارد شدند، اما امروز قالب جنگ تغییر یافته است و به جای خمپاره، موشک و گلوله باید با قلم به سمت دشمنان شلیک کنیم.
وی تصریح کرد: دشمن هیچگاه از توطئه، دسیسه و فتنه‌انگیزی دست برنمی‌دارد و در جریان جنگ نرم برای از بین بردن اعتقادات و تغییر ارزش‌های جامعه و به ‌ویژه نسل جوان، بیش از دوران جنگ سخت تلاش می‌کند که برای مقابله با آن باید با توجه به معنویات در سنگر علم و دانش توانمند شویم.
احمدی افزود: همانطور که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) پیش‌بینی کرده بودند، امروز انقلاب قلب اروپا و آمریکا را نیز درنوردیده و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که مستأصل شده‌اند برای اینکه از فضاحتی که به بار آورده‌اند، فرار کنند اقدام به اتهام‌زنی علیه ایران و صدور قطعنامه‌های مختلف می‌کنند.
وی با اشاره به اتهام اخیر آمریکا به ایران مبنی بر ترور سفیر عربستان در آمریکا گفت: ترور سفیر عربستان در آمریکا چه ارزشی برای نظام جمهوری اسلامی و چه فایده‌ای برای انقلاب اسلامی دارد و بهتر است آمریکایی‌ها مطالبی بیان کنند که برای جهانیان ارزش داشته باشد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج طبس یادآور شد: در عصر حاضر نیز راه و باب شهادت بسته نیست اما شهادت لیاقت و توفیق می‌خواهد.
وی اظهار داشت: پیام یادواره شهدای دانش‌آموز، تجدید بیعت دانش‌آموزان با هم‌سنگران و هم‌رزمان دانش‌آموز که در دوران دفاع مقدس برای حفظ اسلام و انقلاب به جبهه‌ها رفته‌اند، است و امروز هم باید دانش‌آموزان در سنگر علم و با ایمان، قلم و شجاعت دست به دست یکدیگر داده و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان دلایل نام‌گذاری هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت و یادآور شد: هفته بسیج دانش‌آموزی با سالروز شهادت دانش‌آموز شهید حسین فهمیده در هشتم آبان سال 1359 آغاز و به سالروز شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام (ره) در 13 آبان سال 1357 که در دانشگاه تهران متحصن بودند و همچنین سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 1358 به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) ختم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی 36 هزار شهید دانش‌آموز بسیجی تقدیم انقلاب کرده است که 36 شهید آن از شهرستان طبس هستند.
دانش‌آموز شهید مرحمت بالازاده (شهید شاخص هفته بسیج دانش‌آموزی امسال) و 14 دانش‌آموز شهید شامل علیرضا داریوش، محمدحسین فعال، احمد وفابخش، غلامرضا خالوئی، علیرضا مهربان، غلامحسین عباسیان، علی رفیعی، جعفر سلامیان، احمد غلامحسینی، محمدجواد موذن، علیرضا رجب‌پور، مهدی آذرنیوش، حسین فرحبخش و ابوالقاسم الله‌یارزاده، شهدایی هستند که این مراسم برای گرامیداشت یاد آنان برگزار شد.
از این 14 شهید دانش‌آموز، 10 شهید از پایگاه مقاومت بسیج بدر مستقر در دبیرستان دکتر علی شریعتی طبس و چهار شهید از پایگاه مقاومت بسیج بیت‌المقدس مستقر در مدرسه راهنمایی شهید رجایی طبس هستند.
بیان خاطره به‌ وسیله هم‌رزمان و خانواده شهدای دانش‌آموز طبس، پخش کلیپ با موضوع ولایت، قرائت بخشی از زندگینامه‌ها و وصیتنامه‌های شهدای دانش‌آموز، قرائت قطعات شعری درباره بسیج و ایران و تجلیل از افرادی که در برگزاری این یادواره تلاش کرده‌اند نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول