اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدا و سیمای مرکز زنجان:

رسانه از مهم‌ترین ابزارها جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اثرات شوم جنگ نرم دشمنان در جامعه هدف گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارها و تکنیک‌های جنگ نرم رسانه است.

رسانه از مهم‌ترین ابزارها جنگ نرم است
علیرضا قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه جنگ نرم امروزه مؤثرترین، کارآمدترین و کم هزینه‌ترین و درعین حال خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است، اظهار داشت: دشمن در بعضی موارد برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود گروه‌ها و اشخاص خاص و تأثیرگذار را مورد هدف قرار داده و از آن گروه یا فرد برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.
وی با اشاره به اینکه جنگ نرم جنگ بین نخبگان دو جامعه دشمن و هدف است، افزود: در این راستا عمده مسئولیت به گردن تلویزیون است که در بین مردم به ویژه جوانان امید آفرینی، نشاط تحرک و انسجام ملی ایجاد کند.
معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف رسانه به تلویزیون آگاهی بخشی در بین جامعه است، یادآور شد: رسانه‌ها در مقابل بیگانگان و ایادی آنها یا دشمن و یا مسائل داخلی و مسائل اصولی باید وحدت نظر داشته، شفاف‌سازی کرده و واقعیت‌های جهان را به گوش مردم برسانند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه رسانه‌های داخلی در مقابله با جنگ نرم رسانه‌های غربی باید چه استراتژی را دنبال کنند، بیان کرد: جنگ نرم موضوعی است که شامل کنش، واکنش و فعالیت در حیطه اقتصاد، سیاست، امنیت و فرهنگ هر کشوری بوده و به نظر می‌رسد مهاجمان جنگ نرم علیه ما با همه این ابزار و در همه ابعاد و عرصه‌ها وارد شده‌ و در این میان رسانه‌ها به ویژه تلویزیون باید نسبت به حرف‌های اساسی و اصولی نظام و منافع آن تلاش کنند.
قربانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابزارها و تکنیک‌های جنگ نرم رسانه است که این مهاجمان برای رسیدن به هدف شوم خود از آن استفاده می‌کنند، افزود: جنگ نرم اصولا جنگی است که فرصت‌های داوطلبانه بدون خشونت را ایجاد کرده و بدون خونریزی می‌تواند در ایجاد افکار عمومی و جاذبه‌های فرهنگی و هنری در بخشی از جامعه مؤثر باشد.
معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: معمولا در جنگ نرم آن چیزی که مورد هدف دشمنان فرار می‌گیرد دنیای مردم است.
وی با بیان اینکه وقتی کشورها نمی‌توانند از نیروی نظامی برای تضعیف ملت‌های دیگر استفاده کنند از رسانه‌ها به عنوان پیش قراولان برای به زانو درآوردن و تخریب جامعه هدف استفاده می‌کنند، تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در این شرایط حساس به دنبال ایجاد ناامیدی، یأس و تضعیف روحیه انقلابی در ملت شریف ایران هستند که به یاری حق و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون به هدف شوم خود دست پیدا نکردند.
قربانی با اشاره به نقش رسانه‌ها در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، افزود: اهالی فرهنگ، رسانه و مطبوعات با احساس تعهد و حفظ رسالت خطیر خودشان نشان داده‌‌اند که ذره‌‌ای از اهداف و آرمان‌‌های این نظام کوتاه نمی‌‌آیند و در شرایطی که رسانه‌‌های بیگانه از یک کاه کوه می‌‌ساختند، اصحاب رسانه و مطبوعات ما با درایتی خاص در امر اطلاع‌رسانی تلاش کردند.
معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز زنجان با تاکید بر لزوم رفتار منطقی و رعایت الگو‌های آموزشی در فعالیت مطبوعات و رسانه‌‌ها، تصریح کرد: مطبوعات و رسانه‌‌های ما باید در انعکاس اخبار به گونه‌‌ای عمل کنند که بیان اخبار مربوط به خشونت برای قشر‌های مختلف جامعه به خصوص نسل جوان بدآموزی نداشته و قبح و زشتی برخی احکام زشت در جامعه از بین نرود، چرا که در فرهنگ دینی ما نیز منظور شده که ذکر و اشاعه گناه خود گناهی بزرگ است.
وی در ادامه به برنامه‌ها و نیازهای صدا و سیمای مرکز زنجان برای ساخت برنامه‌های خوب و تاثیرگذار نیز اشاره کرد و یادآور شد: سیاست‌گذارهای فرهنگی و اقتصادی باید شرایط دست‌اندرکاران در شبکه‌های استانی و برنامه‌‌سازان را درک کرده و در رسیدن به هدف آنها را یاری کنند.
قربانی تعامل بین مدیران و دستگاه‌های اجرایی با صدا و سیما را با در اختیار قرار دادن امکانات در ساختن برنامه‌های خوب و آموزنده مهم ارزیابی کرد و افزود: صدا و سیمای مرکز زنجان در تولید برنامه فاخر نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و ادارات است تا بتواند از عهده مسئولیت خطیر خود برآمده و پاسخگوی مخاطبان خود باشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول