اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای نوسازی ماشین‌آلات نانوایی؛

25 نانوایی گچساران تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر تعزیرات آرد و نان گچساران گفت: 25 نانوایی دارای دستگاه‌های فرسوده در گچساران برای دریافت تسهیلات ویژه به بانک‌های عامل معرفی شدند.

25 نانوایی گچساران تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند
بهنام جهانی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ۱۰8 نانوایی در زمینه پخت نان در گچساران فعالیت دارند که از این تعداد ۸8 مورد در نقاط مختلف شهری و شهرک‌ها و ۲۰ مورد در روستاهای این شهرستان فعال هستند.
وی با اشاره به عدم استقبال مردم از برخی نان‌ها در این شهرستان افزود: نان‌های سنگگ، بربری، تافتون، تنوری و لواش از جمله انواع نان‌هایی هستند که در گچساران پخت و به مردم عرضه می‌شود.
جهانی ابراز داشت: بازرسان دبیرخانه تعزیرات آرد و نان گچساران با سرکشی‌های مستمر کار نظارت بر این نانوایی‌ها را برعهده دارند.
وی افزود: این بازرسان روزانه از 25 واحد نانوایی بازدید و سرکشی کرده و گزارش تخلفات احتمالی را برای پیگیری و تشکیل پرونده به دبیرخانه تعزیرات آرد و نان گچساران ارسال می‌کنند.
دبیر تعزیرات آرد و نان گچساران خاطرنشان کرد: نظارت بر کیفیت و کار نانوایی‌های در روستاها از طریق دهیاران انجام می‌شود. 
جهانی با اشاره به اجرای طرح تعویض دستگاه‌های فرسوده بیان کرد: تعدادی از متصدیان واحدهای دارای دستگاه‌ها فرسوده که متقاضی دریافت تسهیلات بودند برای تعویض دستگاه نانوایی خود به دبیرخانه تعزیرات آرد و نان واقع در فرمانداری گچساران مراجعه کردند که این افراد به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی تصریح کرد: تسهیلات بهسازی به نانوایی‌هایی که قبلاً از تسهیلات دولتی برای بهبود وضعیت امکانات نانوایی خود استفاده کرده‌اند، تعلق نمی‌گیرد.
جهانی ابراز داشت: افراد واجد شرایط باید پس از مراجعه به فرمانداری، نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه و طی مراحل قانونی اقدام کنند.
این مقام مسئول در گچساران گفت: دبیرخانه تعزیرات آرد و نان پس از ثبت‌نام اولیه، اسامی افراد متقاضی را بررسی و اولویت‌بندی می‌کند.
جهانی تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم در عرضه نان با کیفیت، نانوایی‌هایی که دارای ماشین‌‌آلات فرسوده بوده در اولویت‌ دریافت این تسهیلات قرار دارند.
وی ابراز داشت: تعیین نوع و اعلام قیمت دستگاه نیز با هماهنگی شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می‌گیرد.
دبیر تعزیرات آرد و نان گچساران با بیان این‌که تسهیلات بدون محدودیت پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و به ‌وجود آمدن فضای رقابتی در میان نانوایی‌ها، این تسهیلات بدون محدودیت به تمام واجدین شرایط پرداخت می‌شود.
جهانی عنوان کرد: افراد واجد شرایط پس از تأیید توسط فرمانداری گچساران و استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به دفترخانه اسناد رسمی و سپس برای اخذ وام به دبیرخانه اشتغال و سرمایه‌گذاری واقع در اداره کل کار و امور اجتماعی معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به رقابت فشرده در بین نانوایی‌های گچساران برای بهبود کیفیت نان از مردم خواست با ارائه گزارش‌های خود به فرمانداری گچساران، تعزیرات آرد و نان این شهرستان را در امر نظارت دقیق بر عملکرد نانوایی‌ها یاری رسانند.
جهانی تأکید کرد: تعزیرات آرد و نان گچساران به شدت با موارد و تخلفات گزارش شده برخورد کرده و در صورت تکرار و شدت تخلف، واحد متخلف پلمب می‌شود.
وی عنوان داشت: با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، تخلفات در زمینه فروش غیرقانونی آرد به صفر رسیده که رفع این معضل، یکی از برکات اجرای این قانون است.
جهانی افزود: با توجه به توزیع آرد با قیمت یکسان و عدم صرفه اقتصادی و فروش آرد توسط نانوایی‌ها، بالا بردن کیفیت نان تنها راه ماندگاری در عرصه پخت نان است.
دبیر تعزیرات آرد و نان گچساران همکاری مردم در بهبود بیشتر وضعیت پخت نان را ضروری دانست و تأکید کرد: در برخی موارد تخلفات واحدهای نانوایی از دید بازرسان تعزیرات آرد و نان پنهان می‌ماند که گزارش‌های مردمی در زمینه برخورد با موارد متخلف بسیار مؤثر است.
جهانی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای نانوایی، موارد را برای بررسی و پیگیری از طریق شماره تلفن ۳۳۳۴۱۶۱ به دبیرخانه آرد و نان گچساران گزارش دهند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول