اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله گلستان اعلام کرد:

بهسازی 90 درصد نانوایی‌های گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: از سال 1382 و با آغاز طرح بهسازی واحدهای نانوایی در کشور، تاکنون حدود 90 درصد از واحدهای نانوایی شهری و روستایی این استان بهسازی شده‌اند.

بهسازی 90 درصد نانوایی‌های گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سید حمیدرضا میرآفتاب اظهار داشت: در سال 1389 برای بهسازی واحدهای نانوایی استان مبلغ یک میلیارد و 880 میلیون ریال تسهیلات اعطا شد که تعداد 43 واحد نانوایی در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس از آن بهره‌مند شدند.
وی افزود: نصب شیشه سکوریت، سنگ‌فرش کف، کاشی دیوارها، خرید و نصب الک برقی از اقداماتی است که در طرح بهسازی واحدهای نانوایی‌ها در استان گلستان اجرا شده است.
عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: طرح بهسازی واحدهای نانوایی رویدادی مهم و بزرگ است که با استقبال خوب و مناسب نانوایان مواجه شده که در عین حال اجرا و اثرگذاری آن نیازمند طی زمان است.
میرآفتاب تصریح کرد: با توجه به رقابت ایجاد شده در بازار نان کشور و اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها در حوزه گندم، آرد و نان، بهسازی نانوایی‌ها به امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر مبدل شده و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز برای پخت نان باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که نتایج آن، منافع تولیدکنندگان و مصرف‌‌کننندگان را به صورت همزمان تامین می‌کند.
وی ادامه داد: با اجرای بسته‌های حمایتی برای بهسازی نانوایی‌ها در سال جاری نیز می‌توان گام‌های مهمی را در بهبود کیفیت نان‌های تولیدی برداشت.
وی یادآور شد: سود تسهیلات اعطایی به واحدهای نانوایی 14 درصد است که 9 درصد آن توسط دولت و پنج درصد نیز توسط نانوایان پرداخت می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خاطرنشان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران از نیمه دوم سال 1389 تفاهمنامه جدیدی با بانک کشاورزی به امضا رسانده تا با اجرای آن، طرح بهسازی نانوایی‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و در قالب موافقتنامه مذکور مقرر شد تسهیلاتی از طریق این بانک در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول