اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت خبر داد:

نانوایی‌های جیرفت زیر ذره‌بین مأموران نظارتی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت‌: نانوایی‌های جیرفت زیر ذره‌بین مأموران نظارتی هستند و در صورت وجود مشکل با آنها برخورد جدی و قانونی می‌شود.

نانوایی‌های جیرفت زیر ذره‌بین مأموران نظارتی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمود معناصری پیش از ظهر امروز در جلسه تعزیرات آرد و نان شهرستان جیرفت اظهار داشت: طی بازدیدهای به عمل آمده از نانوایی‌های سطح منطقه بلوک مشاهده کردیم، دیوارهای اکثر نانوایی‌های این منطقه فاقد استفاده از کاشی و سرامیک هستند.
وی افزود: مصوب شده است از این به بعد هر هفته یک یا دو روز اعضای کارگروه از وضعیت نانوایی‌های سطح شهرستان بازدید به‌ عمل آورند.
معناصری خاطرنشان کرد: طی آزمایش‌های به عمل آمده از آرد مورد استفاده در نانوایی‌های شهرستان جیرفت مشخص شد، این نانوایی‌ها از نظر استفاده از جوش شیرین هیچ مشکلی نداشته‌اند.
وی تصریح کرد‌: مردم جیرفت از کیفیت نان راضی هستند و این نشانه دقت و دلسوزی نانوایان است.
معناصری خواستار برخورد جدی با فروشنده‌های آزاد آرد که اقدام به فروش آرد با نرخ گران می‌کنند، شد و افزود: آنالیز قیمت شامل هزینه‌های حمل‌، تخلیه و بارگیری باید بررسی و برای تعیین نرخ و قیمت مصوب در اختیار فرمانداری قرار گیرد.
وی گفت‌: در بخش‌های اسفندقه‌، زهکلوت و رودبار جنوب نیز آرد با قیمت گران به مردم فروخته شده که وزارت کشور و استانداری پیگیر و خواستار رسیدگی و رفع این مسئله هستند.
معناصری ابراز داشت‌: فاصله صنفی نانوایی‌ها باید رعایت شود تا نیاز شهر برآورده شود.
وی با اشاره به اینکه بعضی نانوایی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به جابه‌جایی و یا تغییر کاربری داده‌اند، اظهار داشت: رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
معناصری خاطر نشان کرد‌: کارگرانی که در نانوایی‌ها به صورت قراردادی مشغول به کار هستند، نباید پیش از موعد اتمام قرار‌داد بدون دلیل موجه اقدام به جابه‌جایی کنند و در غیر این صورت طبق قانون اتحادیه کارگری با آنها برخورد می‌شود.
وی افزود: تشکل کارگری نیز باید در جیرفت راه‌اندازی شود و نانوایان نباید اقدام به استخدام کارگران بدون مجوز و کارت کنند.
معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت با بیان اینکه نانوایی‌های بخش بلوک از توابع شهرستان جیرفت فاقد امکانات بهداشتی هستند، گفت: تمام نانوایی‌های موجود در شهرستان به غیر از نانوایی‌های بخش بلوک از امکانات بهداشتی بهره‌مند هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول