اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نایین:

برخورد قضایی با متخلفان نانوایی‌ها انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نایین گفت: در بازرسی‌های انجام گرفته، یک سوم نانوایی‌ها در سطح شهرستان نایین از جوش شیرین در طبخ نان خود استفاده کرده‌اند که برخورد قانونی با آنان صورت گرفته است.

برخورد قضایی با متخلفان نانوایی‌ها انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، یوسف حسنی پیش‌ازظهر امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی شهرستان نایین در محل فرمانداری نایین اظهار داشت:‌ با توجه به آغاز سال تحصیلی، نظارت بیشتر بر قیمت و نحوه فروش و توزیع لوازم التحریر و سایر اقلام مصرفی دانش آموزان، در دستور کار قرار گرفته تا زمینه خدمت رسانی هر چه بیشتر به این قشر فرهیخته جامعه فراهم شود.
وی با اشاره به خواست مردم که نظارت بیشتر بر اصناف است، ادامه داد: نظارت بیشتر بر قیمت اجناس موجود در بازار به ویژه قیمت میوه و تره بار و مواد پروتئینی به شدت در حال انجام است تا بتوانیم از افزایش بی رویه قیمت این گونه اجناس جلوگیری کنیم.
فرماندار نایین تصریح کرد: در این راستا افزایش گشت‌های نظارت بر عملکرد اصناف و برخورد با فروشندگان دوره‌گرد در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد که اداره بازرگانی نیز نسبت به توزیع اقلام مصرفی جذب شده شهروندان در نقاط محروم شهرستان اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به افزایش نسبی کیفیت نان در شهرستان نایین با آغاز طرح هدفمندی یارانه گفت: با آغاز این طرح زمینه صدور مجوز راه‌اندازی نانوایی‌های جدید فراهم شده و در این راستا همچنین نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها نیز شدیدتر گشته است.
حسنی افزود: کیفیت نان به طور مستمر توسط بازرسان و کارشناسان مربوطه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با توجه به اختیار عمل متصدیان نانوایی در خرید آرد از اقصی نقاط کشور، هیچ بهانه‌ای در این زمینه دیگر پذیرفتنی نیست.
وی تأکید  کرد: در این راستا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تکرار آن، مجوز واحدهای نانوایی که نان بی‌کیفیت ارائه می‌دهند به طور دائم لغو می‌شود.
فرماندار نایین تصریح کرد: از دید برخی از مصرف کنندگان، متاسفانه نان‌های با رنگ روشن با کیفیت‌تر تلقی می‌شوند که با توجه به سبوس‌گیری بیش از حد استاندارد آرد این نان‌های سفید، طبق گزارش کارشناسان، این نان‌ها برای سلامت حتی مضر نیز هستند.
وی اظهار داشت: در بازرسی‌های انجام گرفته، یک سوم نانوایی‌های بازرسی شده در سطح شهرستان نایین از جوش شیرین در طبخ نان خود استفاده کرده‌اند که برخورد قانونی با آنان صورت گرفته است.
حسنی اضافه کرد:‌ طبق بازرسی‌ها همچنین یک چهارم نانوایی‌های بازرسی شده از نمک اضافی در خمیر خود استفاده کرده بودند که در این رابطه نیز اقدام قانونی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی یک مرحله آموزش در محل مرکز فنی و حرفه‌ای نایین برگزار کرده است، افزود: انتظار داریم به زودی سه مرحله دیگر این آموزش‌ها نیز برگزار شود و باید بدانیم که آموزش کارگران نانوایی‌ها به طور جدی باید در دستور کار قرار گیرد تا همه افراد شاغل در نانوایی‌ متناسب با کار خود، کارت مهارت دریافت کنند.
فرماندار نایین از کیفیت نسبی نان این شهرستان خبر داد و افزود: با کمک  شرکت غله و خدمات بازرگانی نایین، آرد با کیفیت خوب از خارج استان وارد شده که انتظار داریم در افزایش کیفیت نان در نایین تاثیر بسزایی داشته باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول