اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

استفاده از آرد سبوس‌دار در نانوایی‌ها ممنوع است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: مصرف نان با 20 درصد سبوس سرطان‌زاست و استفاده از آرد سبوس‌دار در نانوایی‌ها ممنوع است.

استفاده از آرد سبوس‌دار در نانوایی‌ها ممنوع است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمود معناصری صبح امروز در جلسه ستاد تعزیرات آرد و نان جیرفت با تاکید بر اینکه آرد مورد استفاده در نانوایی‌ها 20 درصد سبوس دارد، اظهار داشت: مصرف نان با 20 درصد سبوس سرطان‌زاست و استفاده از آردهای با درصد سبوس بالا خیانت به مردم است زیرا هم از نظر سلامتی و هم از نظر حفظ حقوق شهروندان صحیح نیست.
وی تصریح کرد: از این پس استفاده از آرد سبوس‌دار در نانوایی‌ها ممنوع است.
معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: طبق قانون سبوس آرد نانوایی‌های سنگک 13.5 درصد، نان‌های پخت غیر مستقیم مانند تافتون 15.5 درصد و لواش و بربری 18 درصد است و استفاده بیش از اندازه سبوس می‌تواند دارای پیامدهای زیادی برای مصرف کنندگان باشد.
معناصری با اشاره به اینکه طرح آموزش نانوایان در تمام شهرستان‌های استان به مرحله اجرا در آمده و به زودی نیز در جیرفت انجام می‌شود، افزود: این طرح در جیرفت با تاخیر به اجرا در آمده است و شرکت در جلسه‌های آموزشی این طرح برای تمام نانواها ضروری است.
وی بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این دوره آموزشی باید هرچه سریع‌تر انجام و روش‌های صحیح پخت نان به نانواها آموزش داده شود.
معناصری تصریح کرد: مکان آموزش باید مشخص و کلاس‌ها نیز طوری برنامه‌ریزی شود که مردم با مشکل مواجه نشوند.
وی همچنین از امضای توافقنامه‌ای با بیمه دانا خبر داد و افزود: این توافقنامه در راستای بیمه شدن تمام نانوایان سطح شهرستان صورت گرفته است و باید هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول