اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

13 آبان بسترساز شکل‌گیری و استمرار نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت همدان گفت: 13 آبان روز حوادث مهمی است که در شکل‌گیری و استمرار نظام جمهوری اسلامی و بیرون راندن استکبار جهانی نقش بسزایی داشته است.

13 آبان بسترساز شکل‌گیری و استمرار نظام اسلامی است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان 13 آبان را نماد مقاومت و پیروزی ملت ایران دانست و اظهار کرد: در روز 13 آبان طی سال‌های متفاوت سه اتفاق بزرگ رخ داد که در هر یک از آنها شاهد هوشیاری و بصیرت مردم ایران و ولایتمداری آنها بودیم.
وی یکی از این رخدادها را تبعید امام راحل در13 آبان 43 به ترکیه دانست و ادامه داد: درست است که این اقدام رژیم شاه، قلب امت را جریحه‌دار کرد ولی مردم بصیر ایران اسلامی با ایستادگی خود بیش از گذشته بر طی مسیر ترسیم شده حضرت امام (ره) پافشاری کردند.
امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: با اینکه امام خمینی (ره) در تبعیدگاه به سر می‌بردند ولی با راهنمایی‌های ولایی خود مسیر حرکت را برای مردم روشن می‌کردند و مردم نیز با فرمانبرداری از فرمایشات و رهنمودهای ایشان، توانستند انقلاب را به ثمر رسانند.
وی واقعه دوم را مربوط به  13 آبان 57 دانست و ابراز کرد: در این روز که به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شد، رژیم شاهنشاهی بسیاری از دانش‌آموزان را غرق به خون کرد تا به خیال خود فریاد بلند آنها را خاموش کرده باشد ولی در این زمینه نیز کاری از پیش نبرد.
جوادی تأکید کرد: دانشجویان ولایی و مؤمن ایران اسلامی در 13 آبان سال 58 پاسخ دو اقدام قبلی استکبار جهانی را دادند و با تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر امام راحل انقلاب دوم ما بود، پاسخ محکمی به زیاده‌خواهی‌های استکبار دادند.
وی افزود: 13 آبان روز حوادث مهمی است که در شکل‌گیری و استمرار نظام شکوهمند اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نقش بسزایی داشته است.
امام جمعه موقت همدان با تأکید بر حضور پرشور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی 13 آبان تصریح کرد: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در 13 آبان بار دیگر سربلندی و عظمت انقلاب را در معرض دید جهانیان قرار می‌دهد.
وی در پایان با اشاره به اینکه استکبار جهانی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، بیان کرد: مبارزه با استکبار جهانی پیام حضور شکوهمند در راهپیمایی این روز است که با توجه به بیداری اسلامی منطقه باید در این روز قوی وارد عرصه شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول